SALVEM ELS CENTRES ESPECIALS DE TREBALL!!!

“ENS POSEM LES ARMILLES”

Avui, 31 de gener, 500 persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca, familiars i professionals del sector ens hem posat les armilles i hem sortit al carrer a demanar als Governs  coresponsabilitat ja que, sense ells, perilla la viabilitat dels Centres Especials de Treball i les entitats com la nostra, que portem més de 50 anys vetllan per la inclusió i la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual. Volem que puguin continuar treballant com han fet fins ara i necessitem el compromís de les Administracions Públiques.

La mobilització ha tingut lloc coincidint amb el dia de pagament de les primeres nòmines amb l’aplicació del  22,4% del Salari Mínim Interprofessional (SMI), en vigor des de l’1 de gener. La Fundació el Maresme ha sortit al carrer, a l’igual que la resta d’entitats i centres especials de treball d’iniciativa social de Catalunya, per fer visible que el sector se sent menystingut, enfadat, i ofegat. Després de 10 anys de mòduls assistencials congelats, s’hi suma ara la pujada de l’SMI, que posa a la corda fluixa els Centres Especials de Treball.

La concentració ha arrencat a la Plaça Santa Anna de Mataró i ha continuat Riera amunt fins arribar a la porta de l’Ajuntament de Mataró, on s’ha lliurat una carta a l’il·lustríssim Sr. David Bote, alcalde de la ciutat, que també farem arribar a la resta d’alcaldes del Maresme.

Què demanem als Ajuntaments i ens locals:

• Prioritzar la contractació dels Centres Especials de Treball d’iniciativa social que treballen amb col·lectius d’especials dificultats, a través d’increments en els contractes reservats i amb clàusules socials que posin en valor l’economia social
  • L’actualització dels concursos vigents al percentatge d’increment del Salari Mínim.

Què demanem al Govern de l’Estat:

• Que compleixi les seves obligacions financeres: hauria de destinar 69,1 milions d’euros més (actualment destina 50M€ enlloc de 119,1M€).
  • Compromís immediat amb el finançament de l’SMI de les persones amb discapacitat intel·lectual als CETS. Catalunya acumula, a més a més, un dèficit en el finançament de les polítiques actives d’ocupació, que és urgent que sigui revertit.
  • Una partida extraordinària per compensar les mancances en la productivitat de les persones amb discapacitat d’especial dificultat que treballen als CETs i que tenen més necessitat de suport i més dificultats d’inserció a l’empresa ordinària.
  • Revisió de l’actual sistema de jubilacions, tot tenint en compte l’envelliment prematur d’alguns col·lectius de persones amb discapacitat que marca la legislació.
  • Un model de formació integral adaptat a les persones amb discapacitat intel·lectual que contempli la formació professional, i la formació dual.

Què demanem a la Generalitat:

1. Que compleixi les seves obligacions financeres: el govern català hauria de destinar 5,7 milions d’euros més (destina 42,5M€ i n’hauria de destinar 48,2M€).
  2. Destinar fons propis a plans d’emergència per defensar l’ocupació a curt termini de les persones amb discapacitat d’especial dificultat als CETs d’iniciativa social.
  3. Treballar urgentment amb el sector per construir un model de treball inclusiu.
  4. Destinar recursos per a inversions als CETs d’iniciativa social que permetin que les entitats puguem adaptar-nos a les exigències d’uns mercats cada cop més competitius.
  5. Un pla integral per a l’envelliment del nostre col·lectiu.
  6. Inspeccions i enduriment de les sancions a les empreses que no compleixen amb la contractació de persones amb discapacitat que marca la legislació.
  7. Un model de formació integral adaptat a les persones amb discapacitat intel·lectual.

A les empreses demanem que es comprometin, ara més que mai, amb la contractació de persones amb discapacitat intel·lectual, que apostin pels CETs d’iniciativa social sense afany de lucre ja que així garantiran l’ocupació de persones amb especial dificultat i que tinguin present l’actualització de l’SMI en la negociació de tarifes.

La primera mobilització de moltes. La Fundació el Maresme s’afegirà a totes les protestes i mesures que es prenguin des de les federacions i des del conjunt de Catalunya que es veuen afectades per aquesta situació.

Per veure imatges de la mobilització, cliqueu aquí