CAN PARCALA

La finca de Can Parcala és propietat de la Fundació Alsina i Arenas i Baum de Bernis que, coneixedora de la tasca que realitzem a la Fundació el Maresme amb el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual, considera que una finca rústica d’aquestes característiques ens permetria dur a terme activitats que poden beneficiar al nostre col·lectiu.

És per aquest motiu que va cedir gratuïtament la finca per tal que puguem desenvolupar-hi activitats pedagògiques, apícoles, agrícoles, forestals, ramaderes i d’altres activitats de lleure, destinades sempre a millorar l’atenció i la integració laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual del Maresme.

Actualment des del Centre Especial de Treball CEO del Maresme, s’hi desenvolupen les següents activitats:

• Horta d’aprenentatge: tallers de descoberta del medi ambient, del conreu ecològic, de les abelles i de la seva gran funció pol·linitzadora, adreçats a escoles, grups d’esplais i casals d’estiu, grups d’empreses, famílies,…
  • Apicultura, elaboració i venda de mel: cria i cura de les abelles amb l’objectiu d’obtenir i consumir els productes que són capaces d’elaborar i recol·lectar; l’elaboració i venda de la mel; i el servei de retirada d’eixams.
  • Manteniment de la finca: la Fundació Alsina i Arenas i Baum de Bernis (propietaris de tota la finca) ens ha encarregat el seu manteniment, neteja i dinamització.

Per altra banda, l’Hort d’en Dídac és qui gestiona l’agricultura ecològica, de proximitat i amb compromís social.

Amb el suport de:
DIP_Barcelona