APICULTURA I MEL

Una de les vies de treball del CEO del Maresme és l’Apicultura, cria i cura de les abelles amb l’objectiu d’obtenir i consumir els productes que són capaces d’elaborar i recol·lectar. Actualment estem obtenint de les nostres abelles aproximadament 500kg de mel de mil flors a l’any, que posem a la venda en pots de 250gr (3,25€) 500grs (6€) i 1kg (10,50€). Mel 100% natural, d’alta qualitat que ha rebut el premi a la millor mel fosca al I Concurs de Mels del Col·lectiu d’Abellaires.

En paral·lel, duem a terme la retirada i extracció d’eixams i ruscos d’abelles de finques i municipis de la nostra comarca. Els eixams que retirem els situem a la nostra finca de Can Parcala, a Cabrera de Mar,  i a la finca del Torrent Lluscà de Mataró, cedida per l’Ajuntament de Mataró amb la funció de pol·linització de l’entorn i els nuclis urbans.

Darrerament s’ha sentit a parlar molt del declivi de la població d’abelles a Catalunya. Diversos informes posen de manifest que un 75% dels cultius per a consum humà a tot l’Estat estaven en perill per la desaparició d’abelles i altres pol·linitzadors. Un dels principals motius: l’ús d’insecticides, plaguicides i herbicides. Les abelles al camp valen el seu pes en or, atès que la diversitat de plantes i els cultius per a consum humà depenen directament de la pol·linització.

Per tot això, des de l’Horta d’Aprenentatge de Can Parcala organitzem els tallers monogràfics d’Apicultura adreçats a la comunitat educativa i a totes aquelles persones que de forma grupal vulguin passar una bona estona a la finca. L’experiència desenvolupada el curs 2015-2016 amb 382 participants ens ha permès comprovar que les abelles també tenen una funció pedagògica i terapèutica ja que estimula la comunicació, facilita l’escolta activa, evita l’aïllament, i afavoreix l’autonomia de les persones.