CINEMA A LA FRESCA AL VOLTANT DE LA DISCAPACITAT

• La Fundació el Maresme organitza un cicle de cinema a la fresca amb motiu del 50è aniversari de l’entitat.
  • Es realitzaran tres sessions acompanyades de col·loquis a càrrec de professionals i usuaris de la Fundació.

Mataró, 6 de setembre del 2016. La celebració del 50è aniversari de la Fundació el Maresme continua aquest setembre amb la realització d’un cicle de cinema a la fresca a la Plaça de la Muralla de Mataró. Tres sessions gratuïtes que tindran lloc els divendres 9, 16 i 23 a dos quarts de deu de la nit, amb projeccions de films de gèneres ben diversos però amb un tema en comú: el tractament i visualització de la discapacitat. Cada sessió anirà acompanyada d’un espai de col·loqui conduït per professionals i usuaris de l’entitat.

El cicle s’iniciarà amb la pel·lícula “Requisitos para ser una persona normal”, una comèdia espanyola escrita i dirigida per Leticia Dolera, en la qual hi actua Jordi Llodrà, usuari del Servei Ocupacional d’Inserció de la Fundació. En efecte, serà una sessió molt especial ja que es comptarà amb la presència de l’actor, qui protagonitzarà el col·loqui posterior. La segona setmana es projectarà “Elling”, una producció noruega dirigida per Petter Naess, on es visualitzaran els obstacles que viuen els autogestors en una societat tan complexa. En relació, el col·loqui l’encapçalaran usuaris i professionals del Servei d’Habitatges de la Fundació el Maresme. Finalment, el cicle tancarà amb “María y yo”, un film documental espanyol dirigit per Félix Fernández de Castro basat en la història del llibre de Miguel Gallardo, en què el propi autor narra com és la convivència amb una persona discapacitada. Neus Ponsarnau, directora tècnica de l’entitat, i Anabel Ortiz, presidenta de l’Associació Autisme Mataró, conduiran el col·loqui que conclourà el cicle.

Per vetllar la integració de la discapacitat en la nostra societat és important que aquesta també s’integri en aspectes culturals i d’oci com és el cinema. Així doncs, amb aquesta activitat la Fundació el Maresme pretén realçar l’audiovisual que tracta i mostra un aspecte que durant molts anys s’ha amagat a les grans pantalles, com és la diversitat funcional, i obre el cicle a tota la ciutat amb la intenció de crear un espai lúdic i social, acompanyat d’un servei de bar.

DESCARREGA NOTA DE PREMSA (PDF)

DESCARREGA CARTELL (baixa resolució)