DE MASAYA A MATARÓ

El Projecte Masaya del grup de cooperació de la Fundació el Maresmecreació d’un centre per a discapacitats a Nicaragua” s’ha presentat aquest dimecres 30 de setembre a la Sala d’Actes de Can Palauet.

La ciutat de Mataró, a través del Consell Municipal de Solidaritat, Cooperació i Convivència, ha organitzat aquesta xerrada en motiu del Dia del Cooperant, dia per poder reconèixer i difondre l’esforç de les persones i entitats compromeses amb la cooperació al Tercer Món.

L’acte ha estat presidit per Isabel Martínez Cid, la regidora de Benestar Social, Convivència i Habitatge, i ha comptat amb els parlaments de Maria Majó, Sandra Delgado, Gabriel Cañete i Esteve Buscà, professionals i persones vinculades amb el Projecte i la Fundació.

En primer lloc, han contextualitzat els orígens d’aquesta iniciativa. A continuació, han explicat amb detall la primera fase del projecte, amb la construcció i posada en marxa del centre de dia per a persones amb paràlisi cerebral a Nicaragua, una realitat que es va inaugurar el novembre del 2014 i que s’ha portat a terme gràcies al suport econòmic de l’Ajuntament de Mataró i d’Alella, així com l’Ajuntament de Masaya i l’entitat FRATER Nicaragua. A més a més, s’ha detallat la importància de fer un projecte autosostenible i s’ha aprofitat per indicar els reptes per a la segona fase que s’inicia aquest any fins al 2017.

Finalment, s’ha dedicat els últims minuts a poder expressar quina seria la realitat somniada del projecte, apropant la idea de poder efectuar intercanvis tant de professionals com d’usuaris dels centres de Mataró i Masaya.

3 respostes

Els comentaris estàn tancats.