“EL LLENGUATGE” OBRE EL CICLE DE XERRADES

El Cicle de Xerrades organitzat amb motiu del 50è aniversari de l’entitat va iniciar-se ahir dimarts 23 de febrer a la Sala d’Actes de la Fundació Iluro amb el títol “El llenguatge dels 2 als 3 anys, una porta oberta al món”.

En primer lloc, Neus Ponsarnau va donar la benvinguda als assistents presentant el tema de la ponència, prestant una especial atenció en la matèria de la prevenció com a responsabilitat de totes les persones que configuren l’entorn de l’infant per a una bona detecció precoç.

A continuació, Eva Comas, logopeda i coordinadora de l’antena sud del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç del Maresme (CDIAP) i Llicenciada en Psicologia, va exposar d’una manera didàctica i entenedora continguts de caire específic i tècnic al voltant del concepte del llenguatge. Partint de la idea que el llenguatge és bàsic per a la interacció i que “no s’ensenya sinó que s’aprèn”, es van explicar els requisits, funcions, etapes i factors interns i externs que defineixen el llenguatge, presentant les tres dimensions respecte la forma, el contingut i l’ús. Tot plegat, establint conceptes genèrics entenent, però, que cada infant segueix un ritme diferent.

A partir d’aquesta presentació es va fer especial èmfasi en les alteracions en el llenguatge, diferenciant entre retard i trastorn i explicant signes d’alerta amb actituds afavoridores i desfavoridores per transmetre la importància de la detecció i intervenció precoç, ja que sovint la dificultat en el llenguatge és només “la punta de l’iceberg”, afectant altres àrees del desenvolupament personal.

La xerrada va finalitzar amb un torn obert de preguntes que va servir per solucionar alguns dubtes de manera que tothom va poder tornar a casa amb conceptes més concrets  aclarits. Per si no hi vau poder ser o voleu tornar a revisar algun contingut, aquí us facilitem la presentació!

CICLE XERRADES

4 respostes

Els comentaris estàn tancats.