A LA FINCA DEL BARÓ DE VIVER

El passat dimecres 28 d’Octubre els grups pertanyents al suport Extens 1 del Pere Parera van anar de visita a la Finca Baró de Viver d’Argentona. Una finca de ni més ni menys que 16 hectàrees o, dit d’una altra manera, 160.000m2.

La idea d’anar de visita a aquesta espectacular finca privada surt del propietari de la mateixa, hereu dels Barons de Viver i personatge molt sensible a la creació pictòrica, al mecenatge d’obres d’art i al col·lectiu de discapacitats intel·lectuals i altres col·lectius socials amb necessitat, donant vida a una fundació sense ànim de lucre (Fundació Setba) que vincula l’art amb les necessitats d’aquests col·lectius, determinant el que anomenen “Art amb Valor Afegit”.

Així doncs, i seguint aquesta filosofia, aquest senyor ha obert les portes de la seva finca d’Argentona a col·lectius socials per tal de gaudir de l’entorn a través d’una visita de caire botànic-artístic. Aquesta experiència està en fase de proves, però pel que vam veure promet una bona projecció.

A la finca tots nosaltres vàrem poder anar coneixent les més de 200 espècies de plantes, arbres i arbusts d’aquest paratge espectacular. Un paratge on cada dia cinc jardiners s’encarreguen del seu manteniment. Arbres fruiters, monumentals, centenaris, medicinals, nenúfars, desenes de tipus de rosers i moltíssimes espècies que, gràcies a les explicacions del Joan, el nostre guia- botànic, vàrem anar descobrint a través de l’interminable recorregut. Al final de la visita ens endinsàrem a la casa senyorial i allà, a través de projeccions de diferents obres d’art, els nois i noies del Pere Parera van anar relacionant natura i art de manera intel·ligible i adaptada per al tipus de suport, fent un repàs d’allò vist als jardins de la finca i vinculant-ho a la història de l’art.

Uns visita més que interessant, completa, accessible i, en aquest cas, adaptada als nois i noies del suport Extens 1. En definitiva, una experiència molt recomanable!

3 respostes

Els comentaris estàn tancats.