RECONEIXEMENT A L’ALCAMPO I AVET SET PEL SEU COMPROMÍS SOCIAL

Avui, 21 de novembre, s’ha celebrat la 2a Trobada “Progrés social amb complicitat empresarial”, una jornada de caràcter biennal organitzada per la Fundació el Maresme que té com a objectiu reconèixer públicament totes les empreses del territori que col·laboren amb l’entitat des de diferents vessants i àmbits econòmics. Empreses compromeses a nivell social i amb complicitat amb l’entorn proper, que impulsen iniciatives solidàries en el seu dia a dia, i que generen noves oportunitats per a les persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca del Maresme.

Reconeixements al compromís social. Durant la jornada s’han lliurat dos reconeixements, un a l’Alcampo, per la seva aposta continua pel que fa a la inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual en situació d’atur a través del Servei de Formació i d’Inserció de la Fundació. Des de 2016, Alcampo Mataró acull a joves de la Fundació el Maresme en pràctiques formatives i ja ha contractat 4 persones de la nostra entitat com treballadors de la seva plantilla, inclús dues d’elles han estat renovades amb un segon any de contractació. L’hipermercat continua desenvolupant noves accions de col·laboració que permeten avançar en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual, com la cessió d’un espai a la secció de fruites i verdures de l’horta ecològica, de proximitat i amb compromís social Can Parcala, i la donació d’un xec a l’Escola l’Arboç per col·laboració en la renovació de la nova sala d’estimulació sensorial del centre d’educació especial de la Fundació.

El segon reconeixement ha estat per a l’empresa mataronina Avet Set, a la qual s’ha volgut premiar la seva col·laboració incondicional i altruista (fent donacions sense esperar res a canvi) amb els serveis i centres de l’entitat. Avet Set, dedicada al disseny i producció de roba interior, ha cedit de forma gratuïta un espai de les seves instal·lacions al nostre centre especial de treball CEO del Maresme. Gràcies a aquesta cessió, el servei de manipulats del CEO del Maresme està duent a terme un projecte d’economia circular en el sector tèxtil que requereix d’un espai d’emmagatzematge per a peces de teixit residu. Avet Set també fa donatius, regularment, de teixits i peces de roba d’interès per a la Fundació, i dona feina al servei de Manipulats del CEO del Maresme, contractat per plegar i embossar peces de roba interior.

Intercanvi de coneixement. La jornada ha comptat amb l’assistència d’una vuitantena de persones, entre empreses, entitats i professionals de l’entitat, i ha estat un espai de trobada i d’intercanvi de coneixement entre empreses del territori que tenen aquest propòsit social. Aquesta edició ha comptat amb la ponència “Innovació disruptiva: cap a un món d’abundància o cap a un món de desigualtat”, a càrrec de Xavier Ferràs, professor d’Operacions, Innovació i Data Sciences a ESADE.