L’ “APROPA CULTURA” ARRIBA A MATARÓ

El passat dimarts dia 10 de gener, va tenir lloc la roda de premsa de presentació del Programa Apropa Cultura al Teatre Monumental de Mataró. La finalitat del Programa és facilitar l’accés universal a la cultura per fomentar la inclusió social i garantir la dignitat de totes les persones. L’Apropa és una iniciativa de lleure cultural inclusiu per a les entitats socials que articula el programa social de més de 60 equipaments culturals del país. Col•labora amb entitats socials que treballen amb persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, tant en àmbits preventius com d’intervenció directa.
Ho fan connectant entitats socials amb els teatres, auditoris, museus i festivals d’arreu de Catalunya. Els espais culturals reserven el 2% del seu aforament de temporada a un preu de 3€.

Des de la Fundació hem format part del Programa des dels seus inicis. Al llarg dels 10 anys de vida del mateix, hem gaudit de més de 1.000 experiències culturals: hem anat a l’Auditori de Barcelona a concerts de música clàssica, música moderna, músiques del món … i hem gaudit de fantàstics espectacles de teatre, dansa i arts escèniques al Teatre Nacional de Catalunya, al Teatre Lliure de Barcelona, al Gran Teatre del Liceu, a l’Auditori de Girona, al Festival Grec de Barcelona, al Mercat de les Flors, al Festival Temporada Alta de Girona i a molts altres equipaments.

L’Antònia Vila, usuària del Servei d’Habitatge, i en Gabriel Cañete, Coordinador del Servei d’Habitatge, van compartir la seva experiència, altament positiva, d’aquests 10 anys d’Apropa Cultura.

Celebrem que Mataró s’adhereixi al Programa i ara, la cultura sigui més a prop.