LES DISSANTES 2018, L’EDICIÓ AMB MÉS AFLUÈNCIA DE PÚBLIC

Aquest dissabte passat, 21 de juliol, la Platja del Varador ha viscut una edició memorable de Les Dissantes. Enguany, s’ha assolit l’edició amb més afluència de públic de la història, amb prop de 12.000 persones ballant i cantant el “Jo soc com tu” de la mà dels Mataró Rumba All Stars, i més de 30.000 persones al concert de Txarango, dos dels moments més multitudinaris de la gran festa que dona visibilitat a les persones amb discapacitat intel·lectual malgrat la pluja intermitent.

L’èxit de les activitats infantils

El repte del nou emplaçament ja es va superar a primera hora de la tarda amb la gran afluència de públic que va assistir als diferents tallers i activitats infantils, distribuïts al passeig i a la mateixa platja. A banda dels tradicionals jocs, van destacar els nous tattoos i coixins d’en Santi i altres novetats lúdiques, com el circuit amb pneumàtics i el paracaigudes de colors a la sorra de la platja.

L’explicació dels contes del Santi, un cop més, ha sigut un dels principals reclams de la tarda de Dissantes, amb cues constants de famílies que esperaven el seu torn per poder gaudir de l’espectacle, protagonitzat per voluntaris externs i interns de l’entitat així com persones amb discapacitat intel·lectual dels diferents serveis de teràpia ocupacional de la Fundació el Maresme.

Una flashmob  d’impressió!

Mataró i el Maresme han demostrat, de nou, la seva solidaritat envers el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies. Més de 12.000 persones de diferents edats i condicions van cantar i ballar al compàs del “Jo soc com tu 2018” versionat, enguany, pel grup mataroní “Mataró Rumba All Stars”.

Sopar d’en Santi accidentat

El xàfec fort que va caure just després de la flashmob va entorpir el sopar a la fresca d’en Santi, situat al bell mig de la platja. Tot i així, els primers que van seure, van poder gaudir dels entrepans i begudes servits per cambrers voluntaris.

330 persones voluntàries, el batec de les Dissantes

Un any més, aquesta gran festa solidària pro persones amb discapacitat intel·lectual ha estat possible gràcies a la implicació de més de 330 voluntaris i voluntàries que van prestar el seu temps de manera totalment desinteressada. La Fundació el Maresme i el Projecte Santi agraeix a tots i a totes la seva dedicació i entusiasme, així com la feina i el suport demostrats fins i tot sota les inclemències del temps, doblant torns si calia i col·laborant en tot moment.

Les Dissantes són, sens dubte, un dels actes més importants del calendari de la Fundació el Maresme i això és gràcies a l’altruisme de centenars i centenars de persones. Una feina també reconeguda per la gran afluència de gent, i avalada pel somriure dels nostres nois i noies, que són els veritables protagonistes d’aquesta festa.