“L’ÈTICA ” CONTINUA EL CICLE DE XERRADES

La segona sessió del Cicle de Xerrades organitzat amb motiu del 50è aniversari de la Fundació va tenir lloc ahir dijous 10 de març parlant sobre “L’ètica al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual”.

A les 19h, amb la Sala d’Actes de la Fundació Iluro plena de gom a gom, Dolors Cuevas, directora del Servei de Teràpia Ocupacional Les Sureres va agrair l’assistència de les famílies, professionals i patronat de l’entitat, així com els ciutadans de la ciutat que s’havien interessat moguts pel tema de la xerrada. Alhora, va fer especial èmfasi als alumnes i professors de l’Institut Puig i Cadafalch, que van venir a la xerrada en el marc dels estudis d’Integració Social. A continuació, va presentar a la Doctora Ester Busquets i Alibés, ponent de la conferència, professora d’ètica a la Factultat de Ciències de la Salut UVIC-UCC i membre de l’Institut Borja de Bioètica de la URL.

Partint del concepte d’ètica, Ester Busquets va exposar de manera molt clara i entenedora idees claus encaminant el discurs des d’una anàlisi de la crisi de l’ètica en la societat actual, passant per posar la persona i la seva dignitat com a centre dels comportaments ètics i enllaçant aquesta dimensió personal amb una visió de caire més institucional. En concret, va especificar la pèrdua de principis, l’hiperindividualisme, la facilitat d’engany, l’increment d’actituds racistes, la falta de respecte i la sobreprotecció dels animals com a factors de la crisi de l’ètica actual. Per altra banda, va ressaltar la responsabilitat que tenim com a ciutadans per treballar els caràcters personals i convertir-nos en models i referents ètics. Per últim, va concloure amb la importància de traslladar els coneixements i el saber de l’educació en valors en una part més pràctica, l’anomenada educació en virtuts.

En definitiva, agraïm aquesta xerrada tan interessant a la Dra. Busquets tant pels continguts com per fer-nos recordar, mitjançant el concepte d’ètica, la responsabilitat social que tenim com a ciutadans i entitats per fer que la societat on vivim sigui una mica millor.

CICLE DE XERRADES

9 respostes

Els comentaris estàn tancats.