L’HORT D’EN DÍDAC GESTIONA EL CONREU DE CAN PARCALA

La Fundació el Maresme, després de més de tres anys impulsant l’horta ecològica de Can Parcala, inicia enguany una nova etapa de la mà de l’Hort d’en Dídac: a partir d’aquest setembre L’Hort d’en Dídac gestionarà directament tot el conreu ecològic de Can Parcala, col·laborant així en la inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual del CEO del Maresme. L’Hort d’en Dídac, en la seva línia de compromís amb el desenvolupament mediambiental, social i local, ens ha manifestat la seva voluntat de col·laborar donant feina als nois i noies que hi treballen fent de pagesos, venent o lliurant les comandes. En Dídac i la seva família són pagesos del Maresme i porten més d’un segle treballant els camps. El seu objectiu és el conreu ecològic, de proximitat i sostenible. Per aquest motiu, hem considerat que són uns bons companys de treball i, per tant, dipositem en ells la nostra confiança per tal que  liderin el conreu ecològic de l’horta de Can Parcala.

No obstant això, la Fundació el Maresme, per mitjà del CEO del Maresme,  seguirà fent ús de la finca de Can Parcala i impulsarà tres projectes molt ambiciosos. Per una banda, l’Horta d’aprenentatge amb tallers de descoberta del medi ambient, del conreu ecològic, de les abelles i de la seva gran funció pol·linitzadora, adreçats a escoles, grups d’esplais i casals d’estiu, grups d’empreses, famílies,… Per l’altra, l’Apicultura 100€ natural amb la cria i cura de les abelles amb l’objectiu d’obtenir i consumir els productes que són capaces d’elaborar i recol·lectar; l’elaboració i venda de la mel; i el servei de retirada d’eixams. En relació a aquesta activitat, es tindrà present la cessió del terreny per part de l’Ajuntament de Mataró per continuar la producció ecològica*. Per últim, el Manteniment, neteja i dinamització de la finca de la Fundació Alsina Arenas i Baum de Bernis.

L’equip que impulsarà aquests tres projectes estarà format per un monitor i dos treballadors del CEO del Maresme amb el suport dels professionals que hi treballen.

*VEURE NOTÍCIES DE LA CESSIÓ DE L’AJUNTAMENT DE MATARÓ:

4 respostes

Els comentaris estàn tancats.