Nit al Pere Parera5

NIT A L’STO PERE PARERA

El passat dijous 22 d’octubre el grup Extens I del Servei de Teràpia Ocupacional Pere Parera vàrem tornar a repetir l’experiència realitzada l’any passat per aquestes dates: passar la nit al centre!

Un cop més, l’experiència va ser molt profitosa i tant els dos monitors com els 14 usuaris que ens hi vam quedar, vàrem gaudir molt d’aquest “dia” diferent.

Cal recordar que l’objectiu d’aquesta activitat està pensat per treballar diferents aspectes com són les relacions interpersonals que estableixen entre ells en les diferents situacions que es van trobant, ja sigui per organitzar les compres, les feines de la cuina o preparar l’espai per dormir. Alhora, també treballen el seu desenvolupament personal amb tot aquest conjunt d’activitats significatives per a ells.

L’autodeterminació també és un punt fort dins d’aquesta activitat, el fet d’assumir certes responsabilitats i tenir un paper actiu en la presa de decisions i eleccions no és feina fàcil. És vital, però, en aquests grups potenciar aquesta autonomia i si pot ser fomentar-la en el seu dia a dia.

La valoració que em fem és molt positiva perquè la vivència per alguns usuaris és única, ja que molts no han dormit mai fora de casa, i això, per més d’un, ha estat un repte que cal dir han assolit amb nota alta. De fet, a l’endemà ja preguntaven quan es tornaria a repetir!

Això si, tot té un preu. L’endemà el dia es va fer un xic més llarg que de costum i la cara d’alguns usuaris de l’Extens I, i perquè no dir-ho, també d’algun monitor, era tot un poema pel cansament acumulat!

Tot i així, un cop més ha valgut la pena i si no ens creieu, mireu les fotos i jutgeu vosaltres mateixos!!!

2 respostes

Els comentaris estàn tancats.