TALLER SOBRE SEXE-AFECTIVITAT

El passat 21 de desembre, els usuaris de l’Extens I del Pere Parera van tenir l’oportunitat de participar en un Taller sobre la sexualitat realitzat per una professional externa del CJAS (Centre Jove d’Anticoncepció i Sexualitat).

Ja fa temps que el Pere Parera treballa en aquest sentit. De fet, l’Extens I porta gairebé 3 anys amb l’activitat setmanal de sexe-afectivitat els dimecres el matí. Arrel d’aquesta activitat i amb els darrers anys de treball i informació acumulats, crèiem necessari una visió externa per poder aclarir dubtes i demandes dels usuaris en aquest sentit.

Van haver-hi dues sessions d’hora i mitja cadascuna: una per als usuaris i una altra per a les usuàries, ja que crèiem que separats per gènere tots participarien més i es sentirien més còmodes a l’hora d’expressar les seves necessitats, dubtes, preocupacions….

Des de la Fundació, valorem l’activitat com a molt positiva donat que els usuaris així ens ho han transmès. De fet, han comentat que els hi agradaria que hagués durat més estona i que es repetís en un altre moment), i alhora ens dona confiança a l’equip per seguir treballant aquest tema tan rellevant com és la Sexualitat en el món de la discapacitat. Les persones amb discapacitat tenen el dret a desenvolupar les seves capacitats afectivo-sexuals i és també responsabilitat  nostra proporcionar una educació i un suport en aquest àmbit.