L’ESCOLA SALESIANS MATARÓ, AL CENTRE OCUPACIONAL PERE PARERA

El passat dimarts 26 de març, el centre ocupacional Pere Parera de la Fundació el Maresme, va tornar a obrir les seves portes a alumnes de l’escola Salesians de Mataró.

Com a les visites de cursos anteriors, el primer que se’ls hi ofereix és la visualització d’un PowerPoint de la Fundació per tal de mostra’ls-hi què és la Fundació, quins serveis s’hi ofereix i quines tasques s’hi desenvolupen en cadascun d’aquests serveis, donant més rellevància al que es fa als centres ocupacionals, més concretament al Pere Parera. Durant aquesta part més teòrica de la visita, dues persones ateses al centre van ajudar a aprofundir en qüestions del mateix.

A continuació es van repartir els alumnes en quatre de les cinc ocupacions que es duen a terme en el centre: Manipulats, Artesania del Paper, Informàtica i Intendència: a Manipulats van compartir la tasca de preparar les espigues amb els dracs fets de pasta de paper que es vendran per Sant Jordi, a Artesania del Paper van ajudar en l’elaboració de “papereres “, a Informàtica van reforçar les tasques de recerca d’imatges per internet i a Intendència van donar un cop de mà en la preparació de l’espai del menjador parant les taules…

A la darrera part de la visita van venir dues persones ateses al Servei d’Atenció al Suport de la Vida Indepenent, SASVI, perquè expliquessin les seves vivències personals com a membres del servei, on treballen dins la Fundació, què els hi aporta el SASVI i com se senten en general.

Va ser una visita molt enriquidora, tant per al centre ocupacional Pere Parera com per als alumnes de l’escola Salesians Mataró. A les persones ateses al servei sempre els agrada ensenyar què fan i explicar les seves vivències, i als alumnes conèixer de primera mà un col·lectiu molt interessant i molt desconegut per a la gran majoria d’ells.

Els esperem de nou l’any vinent!