El procés d’entrada al CDIAP del Maresme
Acollida, valoració i diagnòstic
Qui, com i quan consultar
Les famílies poden consultar al servei per indicació professional (pediatria, centres educatius, treball social…) o bé per iniciativa pròpia sense cap derivació específica.
El desenvolupament de l’infant:
- És un procés dinàmic que es produeix per la interacció fluctuant de factors molt diversos, des d’ambientals fins a genètics.
- És un procés continuat. Cada nou assoliment amplia les habilitats que ja s’havien adquirit. L’infant es recolza en les seves adquisicions per construir nous aprenentatges
- És un procés no uniforme. Cada infant és únic amb el seu propi ritme d’aprenentatge i amb característiques, interessos i necessitats pròpies. Tot i això no hem d’oblidar que hi ha un moment i una edat apropiada per la consecució de les diferents habilitats.
Cada família teniu el vostre moment.
No deixeu de banda els vostres dubtes i, si us cal, compartiu-los amb el/la vostre pediatra de referència amb l’Escola Bressol, o amb el/la mestre/a etc., perquè poden ajudar-vos a pensar i prendre una decisió.
Malgrat tot, si continueu amb dubtes o preocupacions, val la pena consultar-nos el més aviat possible. La demanda sempre l’ha de fer la família.
Acollida, valoració i diagnòstic
En una primera visita, s’acullen les preocupacions de la família i es recullen les dades que en cada cas es requereixen, a fi de conèixer la història de l’infant i la seva família. Posteriorment es fan unes observacions de l’infant a fi de conèixer-lo de manera global i poder explorar els aspectes del seu desenvolupament.
Després d’aquestes visites d’observació, l’equip es reuneix i elabora un diagnòstic, planifica l’atenció terapèutica i assigna a cada família el/la terapeuta que es creu que pot donar millor resposta a les seves necessitats.
Finalment es cita la família per fer l’entrevista de devolució, on s’informa als pares o tutors de què s’ha observat i s’ofereix una proposta terapèutica a fi de poder ajudar al seu fill/a en el desenvolupament i acompanyar-los a ells en aquest procés.