ARA MÉS QUE MAI FES LA TEVA DONACIÓ!

Des de l’inici de la pandèmia, la Fundació el Maresme no s’ha aturat en tant que entitat de serveis essencials: ha continuat acompanyant i donant resposta a les necessitats físiques i emocionals de persones amb discapacitat intel·lectual del Maresme i les seves famílies en un context tant complicat com la Covid 19.

Aquesta situació, però, ha provocat que des de l’inici de l’estat d’alarma l’Entitat s’hagi vist obligada a destinar recursos extres per aconseguir tot el material necessari per protegir a totes les persones treballadores i ateses amb les màximes garanties de seguretat i protecció. Alhora, l’Entitat ha vist reduïts els seus ingressos degut a la pèrdua de clients del  CEO del Maresme com a conseqüència de l’escenari econòmic global.

Per això, davant aquesta nova realitat, ARA MÉS QUE MAI sigues Amic de la Fundació el Maresme! Necessitem la teva donació per afrontar l’impacte econòmic del coronavirus: compra de material de protecció i higiene, adequació dels diferents espais i instal·lacions, recursos per garantir la comunicació i l’atenció tant a nivell presencial com a distància, etc.

DESGRAVACIÓ DE FINS EL 80% A LA DECLARACIÓ DE LA RENDA

Sabies que des de l’1 de gener de 2020 et pots desgravar a la declaració de la renda fins el 80% de les teves donacions? Això vol dir que si, per exemple, si fas un donatiu de 200 €, Hisenda et pot retornar fins a 160 €.

Pots ser Amic de la Fundació contribuint amb l’import que vulguis d’una manera periòdica (mensualment, trimestralment, anualment) o bé fent un donatiu puntual.

Número de compte on fer donatius a la Fundació el Maresme:

• ENTITAT: La Caixa
    • IBAN: ES27 2100 0287 30 0200492486
    • BIC: CAIXESBBXXX

La Fundació del Maresme és una entitat acollida a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de “règim fiscal de les entitats sense ànim de lucre i dels incentius fiscals al mecenatge” i, per tant, els donatius fets poden beneficiar-se dels incentius fiscals establerts a l’article 19 i 20 d’aquesta Llei.

Si ens fa arribar les seves dades fiscals, li farem arribar el certificat fiscal corresponent d’acord amb el que s’estableix a l’article 24 de l’esmentada llei.

Per a qualsevol dubte o aportació pot contactar amb nosaltres amb l’adreça de correu: vullcolaborar@fundaciomaresme.cat.

Una altra manera de col·laborar amb les finalitats, activitats i serveis de la Fundació és escrivint un testament fent-nos beneficiaris d’un llegat.

Reflexions i informacions:

• És recomanable de fer testament perquè és un procediment ràpid, senzill i barat. I és útil per decidir què vols fer del teu patrimoni i evites problemes als familiars i persones properes.
    • Dins dels tipus de testament possible, es recomana el testament obert (davant de notari).
    • El testament o la darrera voluntat es pot canviar tantes vegades com es vulgui.
    • A l’herència, així ho determina la llei, sempre hi ha d’haver una part per a legítima dels beneficiaris. Hi ha una altra part que s’anomena de lliure disposició, en que qui fa el testament pot llegar a qui vulgui, familiar o no, persona física o jurídica, amb tota llibertat.
    • Persones jurídiques per testar-hi a favor ho poden ser institucions públiques i privades i evidentment hi són incloses les ONG i les entitats d’iniciativa social i sense afany de lucre, com ho és la Fundació El Maresme.
    • Es poden llegar coses concretes com immobles, joies, obres d’art.. o coses genèriques com per exemple un percentatge del patrimoni, diners o accions.
    • Sempre respectant els drets dels hereus forçosos.
    • Fins i tot es pot llegar a més d’una organització.
    • Les entitats sense afany de lucre no estan subjectes a l’impost de successions i donacions i respecte al llegat o herència estan exemptes en l’impost de societats.

Petita guia de recomanacions i passos a seguir:

1. Parla amb la parella o amb una persona de confiança sobre el teu desig de fer testament i del què hi vols fer constar.
    1. Demana’ns tota la informació que vulguis. Visita’ns, consulta la nostra web, les nostres memòries, pregunta’ns tot el que necessitis saber. T’explicarem com la teva contribució pot ajudar a desenvolupar els nostres projectes i activitats. Demana’ns també tota la informació legal que requereixis.
    1. Consulta-ho als serveis jurídics que vulguis, si ho consideres necessari i oportú.
    1. Visita el notari per sol•licitar-li que redacti el testament incloent la quantitat o el tipus de llegat que vols fer-nos i inclou-hi les nostres dades legals (indicant-hi el CIF, domicili i la escriptura de constitució de la Fundació).

Pots estar segur que la seva voluntat serà coneguda i respectada ja que un dels tràmits obligats que té el notari és el de donar-ne coneixement al Registre General d’Actes de Darrera Voluntat. També es convenient que la persona de confiança que determini en tingui coneixement.

És interessant, per altra banda, de que si ens fa beneficiaris d’un llegat, ens n’informi, així ens ajudarà a planificar el nostre futur. No cal que ens digui què ni quina quantitat ha decidit de donar-nos.

Posi’s en contacte amb nosaltres a vullcolaborar@fundaciomaresme.cat.