Presentació del 10è conte d'en Santi_Fundació el Maresme 2

Èxit de la presentació del 10è Conte d’en Santi, amb la participació de 800 infants d’escoles de Mataró

Èxit absolut de la presentació teatralitzada del nou conte d’en Santi, On és la meva pilota?, el títol número 10 de la col·lecció, que gira entorn els calendaris d’anticipació amb objectes. Prop de 800 infants de 8 escoles de Mataró (Escola Pia, Escola l’Arboç, Torre Llauder, Balmes, Les Aigües, Antonio Machado, El Turó i l’IE Mart Mediterrània) s’han apropat al Pati del Cafè Nou per escoltar, cantar i ballar amb en Santi.

Escrit per professionals de la Fundació el Maresme, el desè conte d’en Santi ha estat il·lustrat per Laura Duran. També compta amb banda sonora pròpia, composada i cantada per Míriam Berrocal.

Els calendaris d’anticipació són calendaris diaris o per rutines concretes. S’hi ordenen les activitats a través d’imatges, objectes o paraules, que signifiquen allò que es farà. S’utilitzen per facilitar l’anticipació i la comprensió de situacions diàries. Habitualment aquestes imatges o objectes es col·loquen en l’ordre que es realitzaran les activitats. A mesura que es van fent les activitats es poden anar traient.

La col·lecció de contes d’en Santi treballa el respecte a la diferència i a la diversitat, així com les dificultats que podem tenir totes i tots. Els textos són senzills i propers i tenen com a fil conductor en Santi, la icona de la Fundació el Maresme. A cada conte se li planteja una dificultat amb què es pot trobar ell o un/a company/a i diferents estratègies per poder-hi reflexionar. Són situacions d’escola properes i quotidianes que ens apropen a diferents discapacitats o diversitats. Més informació: https://www.fundaciomaresme.cat/contes-santi/

El 10 è conte d’en Santi és possible gràcies al patronici de l’empresa badalonina BC Systems. La setmana del 24 d’abril, la Fundació el Maresme iniciarà la distribució del nou conte d’en Santi a totes les escoles i biblioteques de la comarca.

Participació a concursos literaris inclusius impulsats pel sector i la comunitat. Persones ateses a centres d’atenció diürna de la Fundació el Maresme participen a diferents concursos literaris impulsats per entitats socials, com el concurs de poemes de Dincat -Plena Inclusión o els Jocs Florals del Centre de Formació i Prevenció – CFP Maresme, en aquest cas persones amb discapacitat intel·lectual que conviuen amb trastorns de salut mental. D’aquesta manera, el col·lectiu demostra i reivindica les seves capacitats.

Les paradetes de roses i artesania inclusiva, i Vermut Xic del Bar del Cafè Nou marcaran la Diada de Sant Jordi. El Diumenge 23 d’abril, les persones dels centres ocupacionals i de la residència Llar Santa Maria sortiran al carrer amb les tradicionals paradetes de roses i d’artesania per convidar a tothom a celebrar la diada de forma inclusiva. Es vendran roses naturals i artesanals, i una gran varietat de productes solidaris per contribuir a millorar la qualitat de vida del col·lectiu. Punts i localitzacions:

• Mataró: Plaça Santa Anna, Avinguda Gatassa 79 i Avinguda de la República 127
  • Argentona: Plaça Nova, cantonada amb Jacint Verdaguer
  • El Masnou: Avinguda Joan Maragall, cantonada carrer Sant Agustí

En el marc del Llibre Gegant de Sant Jordi, el Bar del Cafè Nou organitza el Vermut Xic L’altra història de Sant Jordi, a càrrec de Vivim del cuentu, un grup de 8 rondallaires que van néixer el desembre del 2006 per tal de fer arribar els contes i fer volar la imaginació a petits i grans d’arreu del país. Fent ús del poder dels contes per educar, per fer pensar i també, és clar, per entretenir. En aquesta ocasió venen a presentar L’Altra història de Sant Jordi, unSant Jordi poruc, una princesa enfurismada i un drac vegetarià. Què podria sortir malament? No us perdeu aquesta versió desexplicada de la llegenda de Sant Jordi!

• Quan: 23 d’abril
  • Hora: 12:30h a 13:30h