NOU IMPULS DE L’ACOMPANYAMENT A L’ENVELLIMENT ACTIU COMUNITARI

Avui tanquem la Setmana Internacional de les Persones amb disCapacitat donant visibilitat al projecte d’Acompanyament a l’Envelliment Actiu Comunitari de la Fundació el Maresme, el qual dona un nou impuls en el sí de la pandèmia.

El formen el Fernando, la Montse, l’Oscar, el Ramsès, el Jaume, la Nati, el Jose, l’Imma, l’Ana Belen i en José Luis, persones que han finalitzat la seva etapa laboral i que mantenen alts nivells d’autonomia.

El projecte ha donat un pas més i ha situat el seu centre de referència a la planta baixa de l’edifici central de la Fundació el Maresme, Muralla Genovesos 12 de Mataró, per apropar-se a la comunitat realitzant i participant en activitats socioculturals de la ciutat.

El servei orienta i acompanya per tal de gestionar el seu temps en aquesta nova etapa de la vida. I ho fa amb un model d’atenció centrat en la persona, innovador, de proximitat, inclusiu i en xarxa amb la comunitat: acompanya a la persona en el seu projecte vital amb plans personalitzats adaptats a la seva nova realitat i procura el seu benestar emocional promovent l’estabilitat i proporcionant interaccions positives entre la persona, el grup i el seu entorn.

L’envelliment actiu implica entendre aquesta etapa de la vida com un cicle més de creixement personal, afegint vida als anys i no només anys a la vida.

El projecte

• Acompanya a la persona en la realització d’activitats socials, artístiques, de voluntariat etc. que responguin als seus interessos i demandes.
  • Facilita l’accés als recursos de la xarxa comunitària, incrementant les experiències de participació i normalització en el seu entorn més proper.
  • Es treballa amb cada persona, la recerca d’activitats del seu interès, la planificació del calendari individualitzat, s’orienta  i acompanya  tant en la presa de decisions com en els tràmits i  inscripcions a les activitats  que es programen en diferents equipaments comunitaris.
  • Ofereix atenció  en horari flexible adaptat a cada persona.
  • Combina activitats al propi centre, amb activitats inclusives en equipaments comunitaris i d’entitats de la ciutat:  Centre Cívic Jaume Terrades, Fundació Iluro, biblioteca Antoni Comas, l’Entorn, espai Gatassa,  etc.
  • Les persones que hi participen realitzen  activitats socioculturals    com:  passatemps en línia,  lectura fàcil,  manteniment de la memòria,  ceràmica, costura, pintura, accions de voluntariat, jocs de taula,  etc.
  • Ofereix oportunitats d’elecció i d’aprenentatge, per millorar l’autodeterminació i la gestió del seu temps.
  • Acompanya a la persona en el seu projecte vital amb plans personalitzats adaptats a la seva nova realitat.
  • Procura  pel seu benestar emocional promovent l’estabilitat i proporcionant interaccions positives entre la persona, el grup i el seu entorn.
  • Es també un espai de trobada ( Club social…)
  • Organitza sortides, visites  d’interès, etc.
  • Compta amb servei opcional de menjador.

🎈Gràcies per fer-nos visibles🎈