20220712 cafè tertúlia_fundació tutelar del maresme_reforma codi civil

CAFÈ-TERTÚLIA SOBRE LA REFORMA DEL CODI CIVIL I EL NOU MODEL DE SUPORTS A LA CAPACITAT JURÍDICA

Dilluns passat, 11 de juliol, la Fundació Tutelar del Maresme i la Fundació el Maresme van organitzar un cafè-tertúlia sobre la reforma del codi civil que estableix el nou model de suports a la capacitat jurídica amb famílies interessades en iniciar els tràmits per als seus familiars amb discapacitat intel·lectual.

En aquesta primera sessió, es va comptar amb l’assessorament de Montse Clapés, advocada de La Contra Advocats, i amb l’acompanyament de treballadores socials d’ambdues entitats.

Després d’una explicació de les diferències que estableix el nou model respecte a la legislació anterior, es van resoldre dubtes i compartir experiències, convertint l’espai d’assessorament en un punt de trobada de realitats similars.

El curs vinent es realitzaran noves sessions informatives i de debat per a famílies sobre el nou model de suports, que deixa enrere termes com “incapacitació” o “tutela” i constitueix una passa endavant en l’autonomia i el dret a decidir de les persones amb discapacitat intel·lectual.