ENS ADHERIM AL PROJECTE “NO PUC ESPERAR!”

El projecte NO PUC ESPERAR! està pensat per a totes aquelles persones que per algun problema mèdic no contagiós necessiten utilitzar urgentment un lavabo. Un dels problemes que més angoixa i preocupa aquests pacients és la necessitat contínua, i de vegades imprevisible, d’anar al lavabo.

Algunes persones veuen minvada la seva qualitat de vida per aquesta situació, ja que els costa sortir de casa o fer vida social per por de no trobar un lavabo accessible en el moment necessari. Des de l’ACCU, Associació de Malalts de Crohn i Colitis Ulcerosa de Catalunya, s’arriba a acords amb establiments i entitats públiques perquè autoritzin l’ús dels seus lavabos de manera gratuïta i el més ràpidament possible als portadors de les targetes NO PUC ESPERAR! Diferents serveis de la Fundació el Maresme s’hi han adherit al projecte:

• Serveis Centrals de la Fundació: Plaça dels bous, 3-5 Mataró
  • CDIAP Mataró: Carrer Prat de la Riba, 73 Mataró
  • Escola d’Educació Especial l’Arboç: Carrer de la Pagesia, 19 Mataró
  • Centre Especial de Treball CEO del Maresme: Carrer Galícia, 191 Mataró
  • Centre Ocupacional Les Sureres: Carrer Riu Segre, 25 Mataró
  • Centre Ocupacional Can Targa: Carrer Camil Fabra, 15 El Masnou
  • Centre Ocupacional Pere Parera: Can Negoci, 28-30 Argentona

Al web www.nopucesperar.cat i a l’aplicació per a mòbils es troben geolocalitzats tots els lavabos adherits a NO PUC ESPERAR! i tota la informació del projecte. També es poden reconèixer fàcilment, ja que en un lloc visible des de l’exterior disposen de l’adhesiu NO PUC ESPERAR!

Les targetes NO PUC ESPERAR! s’emeten des de l’ACCU Catalunya, però són els metges de les Unitats MII i Serveis de l’Aparell Digestiu dels hospitals col·laboradors qui les lliuraran als pacients que considerin que les necessiten.

Què és la Malaltia Inflamatòria Intestinal (MII)? La malaltia inflamatòria intestinal (MII) és una malaltia crònica que afecta l’aparell digestiu, que de moment no es pot curar, i que no és contagiosa. La malaltia de Crohn i la Colitis Ulcerosa són les principals malalties inflamatòries intestinals.

ACCU Catalunya és l’Associació de Malalts de Crohn i Colitis Ulcerosa de Catalunya. Actualment compta amb 850 socis i forma part del Consell Consultiu de Pacients del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. És membre de la Confederación de Asociaciones de Enfermos de Crohn i Colitis Ulcerosa de España (ACCU España).

• Ofereix informació i suport als pacients, i intenta ajudar-los a normalitzar la seva vida.
  • Desenvolupa projectes, activitats i reunions per ajudar a millorar la qualitat de vida dels pacients i els seus familiars.
  • Treballa per donar visibilitat a les MII i informar a la societat sobre les necessitats dels pacients.
  • Ajuda a fomentar la investigació i la formació sobre les MII

20170713 infografia-no-puc-esperar