AMPLIACIÓ DE 3 PLACES DE LLAR RESIDÈNCIA

La consellera Munté anuncia 23 noves places de serveis per a persones amb malaltia mental i discapacitat intel·lectual a Mataró

En concret, es finançaran 20 places de servei prelaboral al Centre de Prevenció i Formació i 3 noves places de llar residència a la Fundació Privada El Maresme

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha anunciat el finançament de 23 places en diferents serveis a la ciutat de Mataró. La consellera ho ha explicat durant la visita que ha realitzat al Centre de Prevenció i Formació, un dels serveis on es posaran en marxa gran part d’aquestes places.

Munté ha declarat que finançaran 20 places del nou servei prelaboral “Tast d’oficis”. “Amb aquestes noves places atenem les demandes de l’entitat i permetrà posar en marxa un nou servei que millorarà l’excel·lent atenció que el Centre de Prevenció i Formació ja ofereix als seus usuaris”, ha dit la consellera.

El servei prelaboral “Tast d’oficis” ajudarà a millorar l’ocupabilitat i la intermediació laboral que el Centre de Formació i Prevenció posa a l’abast d’aquelles persones que pateixen un trastorn mental greu. El servei, que estarà vinculat als serveis de la xarxa de salut mental del territori, afavorirà l’adquisició i manteniment d’hàbits i competències laborals de les persones usuàries i fomentarà la seva autonomia personal i la participació comunitària.

Entre altres, el servei inclou l’aprenentatge d’oficis a través de tallers d’horticultura ecològica, fusteria, soldadura, neteja industrial i neteja d’espais naturals. També es realitzarà una taller d’entrenament informàtic i un taller cognitiu, així com diversos mòduls formatius en riscos laborals, tècniques de recerca feina, entre altres, i tutories de seguiment.

D’altra banda, Neus Munté ha confirmat el finançament de tres noves places de llar residència per a persones amb discapacitat intel·lectual a la Fundació Privada El Maresme.

Durant la seva estada a Mataró, la consellera de Benestar Social i Família, també ha visitat la residència i centre de dia per a persones grans de la Fundació Mare Nostra.