NOU OBRADOR DE MEL ARTESANAL

Can Parcala, finca ecològica, apícola, d’aprenentatge i amb compromís social, compta, des del passat mes de juny, amb un nou obrador de mel que, a més, disposa d’un espai per fer tallers i tastets de producte.

L’acte inaugural va tenir lloc el diumenge 10 de juny, al qual hi van assistir al voltant d’unes 50 persones, entre ells els propietaris de la finca, representants del patronat i de la direcció de la Fundació el Maresme, així com un grup de representants de la Fundació Agrària de Molins de Rei.

L’objectiu que es persegueix és mantenir la producció de mel cent per cent natural i donar a conèixer el concepte d’AULA APÍCOLA, fent de Can Parcala un espai d’aprenentatge i lleure per a les escoles, i de coneixement per qualsevol altre col·lectiu que estigui interessat en endinsar-se en el món de les abelles, visitar el nou obrador i tastar el producte.

Aquest nou obrador, conjuntament amb els abellars didàctics distribuïts a l’exterior de la finca, faran que Can Parcala es converteixi en un referent en la difusió i sensibilització d’aquests meravellosos animals que fan del nostre planeta un lloc molt més sostenible.

Can Parcala, ubicada al terme municipal de Cabrera de Mar, està cedida per al seu ús a la Fundació el Maresme, i el seu centre especial de treball, CEO del Maresme, és l’entitat que gestiona l’activitat que s’hi realitza. Actualment hi treballen 3 nois amb discapacitat intel·lectual i un professional apicultor responsable del projecte que, alhora, és el monitor de l’equip. Al llarg d’aquests 4 anys han passat per can Parcala més de 2.500 persones, de les quals al voltant de 2.150 han estat nens i nenes d’escoles d’arreu de Catalunya.