“EM COMUNICO AMB RITME” VA AVANÇANT

A principis de curs es va presentar el projecte “Me comunico con ritmo” desenvolupat per ASPACE Barcelona i l’Escola d’EE l’Arboç, que havia estat una de les iniciatives premiades en el V Concurs Nacional de Projectes en Tecnologies de Suport i Comunicació organitzat per #ASPACEnet amb la col·laboració de la Fundació Vodafone Espanya i amb l’objectiu d’impulsar la creació d’activitats que millorin la qualitat de vida del col·lectiu de persones amb paràlisi cerebral.

En tots dos centres hi ha un gran nombre de persones que utilitzen sistemes augmentatius i alternatius de comunicació. Així doncs, partint de la seva motivació per la música, el projecte converteix la música en un mitjà ideal d’expressar-se.

Durant el primer trimestre del curs el projecte s’ha anat desenvolupant a l’escola treballant la música a partir de la Glossa (cançó improvitzada). D’aquesta manera, s’ha realitzat l’activitat “Me presento al mundo mundial”, en la qual cada alumne ha elaborat un vídeo de presentació basant-se amb la música de “El Garrotín”.

Actualment, el projecte encara la segona activitat “Mi familia me canta y me encanta”, amb la qual es fomentarà la participació de les famílies. Per últim, també està previst iniciar la tercera activitat “El Garrotín más mejor”, que obrirà la participació a tota la població, amb un concurs de garrotins que seran valorats per un jurat compost d’alumnes de l’escola.

Fins ara, les dues entitats ja han mantingut un intercanvi musical molt interessant. A través de videoconferència, els nois i noies d’ambdós centres han compartit les seves creacions rítmiques personalitzades, després d’haver treballat cada un utilitzant el seu mètode de comunicació més adequat i en coordinació amb el musicoterapeuta per posar música als diferents versos que sorgeixen. En efecte, està sents una experiència molt motivadora i tots els participants ja estan demanant una altra trobada!

10 respostes

Els comentaris estàn tancats.