PREMI LA CONFEDERACIÓ 2020 AL NOU MODEL ORGANITZATIU

La Confederació ha reconegut públicament les bones pràctiques i el valor diferencial de la Fundació el Maresme amb el seu nou un model d’organització basat en la Governança Democràtica, el treball en equip i la persona al centre. Ho ha fet en la 4a edició dels Premis La Confederació, que tenen com a objectiu donar visibilitat i destacar el valor d’aportació del Tercer Sector Social com a sector generador d’activitat econòmica a través de models de gestió que aprofundeixen en la qualitat democràtica i en la transformació social, amb alt impacte en la comunitat i en el territori; i promoure la rèplica de pràctiques i experiències a altres organitzacions del sector. La Confederació ha dedicat aquesta 4a edició dels Premis a totes les entitats socials i professionals que de forma incansable han estat a primera línia de la pandèmia de la Covid-19.

L’acte de lliurament dels Premis La Confederació 2020 va tenir cita ahir, 24 de novembre, al vespre en format virtual. Conduït per la periodista Elisenda Roca, el van seguir per streaming 194  persones: representants de les entitats socials, professionals, representants de col·legis professionals, així com representants de l’administració pública i diputats i diputades del Parlament de Catalunya, entre d’altres col·lectius. L’acte va comptar amb la participació de l’Hble Sr. Pere Aragonès, vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, qui va realitzar la cloenda.

Albert Vidal, director general de la Fundació el Maresme, va mostrar la satisfacció de rebre el guardó i va agrair públicament a La Confederació  i al jurat per considerar l’Entitat mereixedora del premi, a Hobest per acompanyar l’Entitat en el procés de transformació organitzacional, i en especial a les persones del grup motor, grup impulsor i grup coordinador per fer possible aquest nou model organitzatiu.

Enguany, 43 candidatures aspiraven als Premis La Confederació 2020, sis en la categoria de Governança Democràtica i trenta-set en la categoria de Transformació Social, totes amb una gestió centrada en les persones i amb voluntat de transformació de realitats socials.

En Governança Democràtica, “Espais i metodologies innovadores”, s’ha guardonat a la iniciativa “Transformació del model organitzatiu: cap a la governança democràtica basada en l’autogestió i autoorganització” de la Fundació el Maresme (Mataró), per suposar un procés de canvi i transformació en profunditat que s’ha anat desenvolupant durant els últims anys, amb un gran impacte en la gestió de l’organització, pel valor afegit que suposa un procés d’aquestes característiques en una entitat amb forma jurídica de fundació i per ser un model amb un alt potencial de transferència a altres realitats.

Un gran reconeixement. Després de 10 mesos de treball col·lectiu, el passat mes de juliol la Fundació el Maresme va posar en marxa un dels cinc eixos del seu Marc Estratègic 2022: un nou model organitzacional definit per més de 350 persones basat en l’autoorganització i l’autogestió. La Fundació deixa enrere models organitzatius tradicionals i jeràrquics apostant per un model de decisions compartides on la veu de les persones professionals està més present en la gestió global de l’Entitat. Un model que integra i reconeix els diferents coneixements i que persegueix que els lideratges i l’estratègia aflorin des de tota l’organització.

Com a entitat d’economia social i solidària, la Fundació el Maresme vol que el treball sigui quelcom més,  que tingui un sentit més transcendent per poder contribuir a crear un món millor; fomentant la governança democràtica, l’escolta activa, la humilitat i el reconeixement de la diversitat.