L'Emília_residència llar santa maria_fundació el maresme

LA HISTÒRIA DE L’EMÍLIA TANCA LA CAMPANYA “DONES SINGULARS. DONES AMB DRETS”

L’Emília té 84 anys i viu a la residència assistida Llar Santa Maria des de fa més de 40 anys. Tot i les seves grans necessitats de suport, és una dona amb vitalitat, aficions i molts agraïda de l’acompanyament que rep de les dones treballadores del centre, la seva gran família.

Òrfena des de ben petita i sense familiars que la poguessin cuidar, l’Emília va quedar sota la tutela de les monges de l’Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró. En crear-se la residència assistida Llar Santa Maria, va ser de les primeres persones que va tenir plaça, passant així a viure en un centre especialitzat en l’atenció a persones amb discapacitat.

Durant molts anys, l’Emilia assistia cada matí al centre ocupacional Jaume Isern. A mida que es va anar fent gran i les seves necessitats de suport van augmentar, va deixar el taller per ser atesa al centre de dia de la llar, on ara té l’atenció especialitzada que necessita. Actualment, està tutelada per la Fundació Santa Clara, amb la qual l’Emília hi manté un bon vincle afectiu. Setmanalment la visiten o la porten a passejar sempre que la situació ho permet.

L’Emilia és una persona amb moltes aficions: li encanten la roba i els complements! És coqueta i li agrada arreglar-se per sortir a passejar, com també anar a la perruqueria i fer-se la manicura. També li apassionen els animals. De fet, la seva mascota és el canari Naranjito, del qual n’és responsable de la seva cura. Enamorada de la música, quan va complir 80 anys el personal de la residència li va organitzar una gran festa-homenatge convidant a la Tuna de la Facultat de Medicina de Barcelona. Encara s’emociona molt quan ho recorda!

L’Emília és la persona atesa més veterana de la Fundació el Maresme. Malgrat les seves grans necessitats de suport és una dona vital i activa que agraeix l’acompanyament i l’estima que rep cada dia del personal de la residència, la seva família.

El seu testimoni tanca la campanya de visibilització i sensibilització de dones amb discapacitat Dones Singulars. Dones amb Drets impulsada per la Fundació el Maresme.