AUDITORI TECNOCAMPUS_25ena jornada CDIAP_b

PROP DE 300 PROFESSIONALS DE LA SALUT MENTAL A LA 25ENA JORNADA DEL CDIAP

Éxito de participación en la 25 Jornada Técnica de nuestro Centro de Desarrollo Infantil y Atención Precoz,,ca,Quién me ayuda a crecer,,ca,Salud Mental en familia,,ca,con la asistencia de cerca de,,ca,entre ellas profesionales de la salud mental y atención a la infancia y las familias de toda Cataluña así como autoridades políticas,,ca,El presidente de la Fundación el Maresme,,ca,el alcalde de Mataró,,ca,Illinois,,fr,el Hble,,ca,Chakir el homrani,,ar,Consejero de Trabajo,,ca,Asuntos Sociales y Familias de la Generalidad,,ca (CDIAP) del Maresme, “Qui m’ajuda a créixer? Salut Mental en família”, amb l’assistència de prop de 300 personas, entre elles professionals de la salut mental i atenció a la infància i les famílies d’arreu de Catalunya així com autoritats polítiques.

El president de la Fundació el Maresme, el Sr. Josep Morgades, l’alcalde de Mataró, l’Il·lm. Sr. David Bote, l’Hble. Sr. Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, el alcalde de El Masnou,,ca,Jaume Oliveras,,ca,y la alcaldesa de Arenys de Mar,,ca,lma,,ar,Annabel Moreno,,en,han inaugurado las jornadas,,ca,En su intervención,,ca,el consejero ha destacado la experiencia que ha demostrado el CDIAP del Maresme con los temas tratados durante estas,,ca,jornadas y añadió que,,ca,"En el ámbito de la salud mental,,ca,debemos favorecer la participación activa y la inclusión a lo largo de la vida y trabajar en la intervención comunitaria ",,ca,Vídeo-homenaje y lectura de viñetas literarias,,ca, l’Il·lm. Sr. Jaume Oliveras, i l’alcaldessa d’Arenys de Mar, l’Il·lma. Sra. Annabel Moreno han inaugurat les jornades.

En la seva intervenció, el conseller ha destacat l’expertesa que ha demostrat el CDIAP del Maresme amb els temes tractats durant aquestes 25 jornades i ha afegit que “en l’àmbit de la salut mental, hem d’afavorir la participació activa i la inclusió al llarg de la vida i treballar en la intervenció comunitària”.

Vídeo-homenatge i lectura de vinyetes literàries. Para celebrar esta 25 edición,,ca,la comisión organizadora de las Jornadas ha proyectado un vídeo en homenaje a los impulsores y a todas las personas que han hecho posible estas jornadas,,ca,Otra novedad ha sido la lectura de unas viñetas literarias relacionadas con la temática de este año,,ca,Las jornadas del DIAP,,ca,un espacio de reflexión y de trabajo en red referente para los profesionales que trabajan con pequeña infancia,,ca,En el caso de esta 25ª Jornada,,ca, la comissió organitzadora de les Jornades ha projectat un vídeo en homenatge als impulsors i a totes les persones que han fet possible aquestes jornades. Una altra novetat ha estat la lectura d’unes vinyetes literàries relacionades amb la temàtica d’enguany.

Les jornades del DIAP, un espai de reflexió i de treball en xarxa referent per als professionals que treballen amb petita infància. En el cas d’aquesta 25ena Jornada, s’ha tractat la salut mental en l’entorn familiar des de la perspectiva i l’experiència dels serveis i dels professionals que treballen amb petita infància i famílies. Ha comptat amb l’expertesa de professionals de la salut mental, tant de l’àmbit de la primera infància com de l’adult, així com amb professionals de serveis que tenen cura de la salut integral de la dona durant la gestació, entre otros.

Els processos mentals que es donen durant la criança son complexos i requereixen de temps per poder-se dur a terme amb qualitat. El estrés,,ca,la presión y los problemas de salud mental pueden repercutir de manera muy negativa en el desarrollo global de los niños,,ca,pero con las diferentes ponencias se ha constatado como los servicios de atención y prevención,,ca,incluso durante el proceso de gestación,,ca,pueden ser herramientas claves que evidencian mejoras cuando se pueden detectar y tratar a tiempo las dificultades,,ca,ni,,en,CERCA DE,,ca,PROFESIONALES DE LA SALUD MENTAL EN LA 25ª JORNADA DEL CDIAP,,ca, la pressió i els problemes de salut mental poden repercutir de manera molt negativa en el desenvolupament global dels infants, però amb les diferents ponències s’ha constatat com els serveis d’atenció i prevenció, fins hi tot durant el procés de gestació, poden ser eines claus que evidencien millores quan es poden detectar i tractar a temps les dificultats.