VISITA AL CENTRE D’INTERPRETACIÓ “EL VIVER”

Aquest trimestre els usuaris de l’Extens I del Servei de Teràpia Ocupacional Pere Parera hem tornat a visitar el Centre d’Interpretació “El Viver” a Argentona, convidats per la Fundació Setba.

Aquest centre està dins d’una gran casa residencial d’inicis del segle XX edificada pel primer Baró de Viver, Darius Romeu i Torrents (el seu fill va ser alcalde de Barcelona), situada enmig d’una enorme finca ajardinada i tancada. Els jardins estan farcits de racons romàntics, estàtues clàssiques, estanys, una llotja, un templet, entre d’altres elements d’interès.

A primera hora del matí vam arribar i la Sònia Álvarez de la Fundació Setba ens va rebre acompanyada d’en Julià, masover de la finca, i la Laia, col·laboradora i encarregada de fer el taller de plantes aromàtiques que ens havien preparat per al final del recorregut. El matí ens va passar volant entre el recorregut pels Jardins de la finca explicant la quantitat de plantes i arbres de diferents espècies que co-existeixen en aquest paratge tan singular. Més tard, vàrem entrar al centre d’interpretació “El Viver”, un espai museístic que gira al voltant de l’agricultura i la pagesia de la comarca del Maresme, obra de l’artista i museòleg Pep Camps. Finalment, la Laia ens va portar a una sala on varem fer el taller de plantes aromàtiques, on cada usuari va elaborar el seu propi “saquet” de plantes, fent barreja amb menta, romaní, espígol,  i moltes més.

Per finalitzar,  vam fer la foto conjunta, i en Ricard Ruiz en nom de la Fundació el Maresme, va entregar a la Fundació Setba un  quadre fet per ell de la façana de la casa Residencial de la Baronia del Viver, en mostra d’agraïment  per les dues visites fetes aquest curs!