MANIFESTACIÓ SENSE PRECEDENTS!

Manifestació sense precedents per exigir millores en el finançament dels Centres Especials de Treball i dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat i especials dificultats.

6. 000 persones de tota Catalunya (400 de la Fundació el Maresme!!) amb discapacitat intel·lectual i especials dificultats, famílies i entitats vam omplir ahir, 11 d’abril, els carrers de Barcelona per denunciar les conseqüències de la manca de finançament públic. Vam cridar ben fort:

➡️Ja n’hi ha PROU!! Amb la nostra feina NO S’HI JUGA!!!
➡️Aquesta situació que estem patint les entitats que treballem per a persones amb discapacitat intel·lectual és INSOSTENIBLE!!
➡️Sí a l’increment de l’SMI, però URGEIX el recolzament econòmic IMMINENT de les Administracions Públiques!
➡️VOLEM CONTINUAR TREBALLANT!

SITUACIÓ INSOSTENIBLE
La situació de l’atenció i suport a les persones amb discapacitat i especials dificultats ha arribat al límit i les conseqüències de la manca de finançament públic ja sobrepassen la capacitat de les entitats. Lamentablement, això comporta un impacte directe sobre la qualitat de vida de les persones i les seves famílies. 10.000 llocs de treball i els serveis d’atenció a més de 40.000 persones amb discapacitat i especials dificultats (ED) estan greument amenaçats per aquesta injusta situació. Aquest és el motiu pel qual 6.000 persones de tota Catalunya vam omplir ahir, 11 d’abril, durant més de dues hores els carrers del centre de Barcelona. Amb els crits de “Amb la meva feina no s’hi juga! 10.000 llocs de treball estan en perill” i “10 anys congelats”, entre altres, hem denunciat la gravetat de la situació que estem patint des de fa anys.

L’inici de la protesta va ser a la Delegación del Gobierno, la marxa va continuar fins a arribar al Departament d’Economia i Hisenda, i en darrer lloc es va arribar al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. A cadascun d’aquests punts es van exigir respostes concretes i es va lliurar un manifest als representants de les institucions públiques.

Ahir va quedar constància que les persones amb discapacitat i especials dificultats, famílies i entitats ni podem ni volem continuar acceptant aquesta situació, hem aixecat la veu i hem dit prou. I així continuarem fins a tenir solucions, fins que els governs s’adaptin a les necessitats de les seves ciutadanes i dels seus ciutadans, fins que donin més suport a qui més ho necessita, fins que aportin els recursos necessaris per continuar garantint les mateixes oportunitats per tothom.

La manifestació d’ahir no ha estat una acció aïllada, continuarem mobilitzant-nos, tan unitàriament a Barcelona com als municipis d’arreu de Catalunya (com ja hem estat fent els darrers mesos). Durant els pròxims dies comunicarem les dates i contingut de les properes mobilitzacions.

QUÈ EXIGIM A CADA ADMINISTRACIÓ:

GENERALITAT DE CATALUNYA
Departament de Treball Afers Socials i Famílies
 75% de l’SMI de subvenció per les persones amb ED que treballen en CET.
 Increment de les tarifes de finançament dels serveis d’atenció.
 Solució urgent i efectiva de l’envelliment prematur als CETs.
 Recuperar les subvencions a la inversió.
 Planificació plurianual del finançament dels CETs.

Departament d’Economia i Hisenda
 Dotació pressupostaria suficient per atendre aquest ordre necessitats apuntades.
 Acabar amb els retards en els pagaments.
 Seguretat i estabilitat en el finançament.

GOVERN DE L’ESTAT
 75% de l’SMI de subvenció per les persones amb ED que treballen en CET.
 Recuperar les subvencions a la inversió.
 Compromisos ferms i per escrit de les millores de finançament de CET anunciades.
 Incrementar els recursos per CETs que es destinen a Catalunya. Actualment es reparteix el finançament per criteris polítics discrecionals i no finalistes. Catalunya té el 27% dels treballadors amb discapacitat i ED, però només se li atorga el 16%.