DIA MUNDIAL PARÀLISI CEREBRAL. PER UN FUTUR MILLOR!

A la Fundació el Maresme ho tenim clar: apostem i treballem per #UnFuturMillor !! Un futur inclusiu, participatiu, optimista i amb compromís social on tothom hi tingui cabuda!!

Un any més, en el marc del Dia Mundial de les Persones amb Paràlisi Cerebral, des de l’Entitat ens sumem a la campanya de Confederación Aspace i FEPCCAT, que enguany porta com a lema #UnFuturMillor #UnFuturoMejor. Compartim un fragment del manifest:

“Per avançar cap a un futur millor per a tota la societat, proposem:

• Coordinació entre els serveis sanitaris, socials i educatius: per pagar el cost real dels serveis. Cal tenir en compte tots els professionals necessaris per atendre a la paràlisi cerebral i la pluridiscapacitat,i crear xarxes per derivar a les persones cap a entitats específiques d’atenció, orientació i assessorament. És necessari reconèixer el valor de les entitats.
  • Que les Administracions estatals i autonòmiquescreïn partides pressupostàries específiques i extraordinàries: per poder atendre a la discapacitat amb més qualitat, i treballar de forma conjunta entre diferents entitats.
  • Obtenir dades sobre la discapacitat i realitzar estudis per conèixer com estan i com viuen les persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat Aquestes dades serviran per crear recursos més adequats.
  • Elaborar una normativa estatal sobre l’Atenció Primerenca i el suport al Desenvolupament Infantil per crear una Xarxa de Serveis d’aquest tipus.

Això ajudaria a que els sistemes de salut, educació i serveis socials es coordinin millor.

• Eliminar la sobrecàrrega social i econòmicade les famílies, amb accions com per exemple:
    – Impulsar la figura de l’assistència personal
    – Més ajudes per a l’assistència domiciliària
    – Modificar l’Ingrès Mínim Vital per a que es reconegui la discapacitat com a unitat de convivència especial
  • Considerar els Centres Especials de Treball com a part per reactivar l’economia del país.

Desitgem seguir ajudant a transformar la societat. Però demanem a les administracions públiques, a entitats privades i a totes les persones que s’uneixin a nosaltres per ajudar a la inclusió de les persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat. Qualsevol persona que forma part de la societat té dret a ser-ne una part activa d’aquesta nova oportunitat per reconstruir-la”.