22aJornadaCDIAP-34

ÈXIT DE LA 22a JORNADA CDIAP

Més de 350 professionals de la petita infància de la comarca del Maresme i Catalunya assisteixen a la 22a Jornada CDIAP “El llenguatge com a motiu de consulta, la punta de l’iceberg”.
La Jornada del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç del Maresme ja és una cita imprescindible a les agendes dels professionals dedicats a la petita infància. I és que per 22è any consecutiu s’ha dut a terme la Jornada CDIAP, enguany celebrada el dilluns 23 de març a l’Auditori del Tecnocampus de Mataró, amb una assistència de més de 350 professionals.
El dia va començar amb la benvinguda i presentació de la jornada duta a terme per Neus Ponsarnau, directora tècnica de la Fundació el Maresme. Tot seguit, Marta Pérez, psicòloga clínica i responsable de l’assessorament tècnic del CDIAP del Maresme, va iniciar la primera ponència apropant el tema principal de la jornada “El retard de llenguatge, la porta d’entrada al CDIAP”. A continuació, Maria Rinos, pedagoga i logopeda del CDIAP de Sant Feliu de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts, va exposar “L’adquisició d’un llenguatge propi i simbòlic al servei del pensament i de la comunicació” donant importància a l’aprenentatge del llenguatge des de l’etapa intrauterina, contemplant totes les competències del nadó.
Com Ponsarnau havia presentat a l’inici, la Jornada CDIAP “pretén ser cada vegada més pràctica que teòrica”, per aquest motiu, entenent que hi ha més motius vinculats en el retard del llenguatge i les relacions dels infants com la “fragilitat emocional” -de la qual Maria Rinos va parlar-, la jornada va continuar amb un seguit d’exposicions de casos pràctics per tal d’apropar experiències i exemplificar situacions que es tracten a la vida real.
En primer lloc, Berta Sancho i Eva Comas, tutora i logopeda respectivament, van exposar el cas compartit d’una nena sota el títol “Quan no neix la necessitat de comunicar”. Després d’una pausa-cafè, on un grup d’usuaris de la Fundació el Maresme van servir l’esmorzar, Sílvia López, psicomotricista del CDIAP del Maresme i coordinadora del Postgrau i Màster d’Intervenció psicomotriu de la Universitat de Vic, va continuar la jornada amb l’exposició del seu cas pràctic “El jo: més que un pronom”. Marta Guanyabens, logopeda del CREDA Maresme-Vallès Oriental i Olímpia Martí, logopeda del CDIAP del Maresme, van parlar d’un cas titulat “Al voltant de TELL”, apropant les sessions fetes en el seguiment d’un mateix infant. Per acabar el matí, Marta Solé, logopeda també del CDIAP del Maresme, va moderar la taula rodona on es va generar un espai de debat i torn obert de preguntes dels assistents als diversos ponents.
Després de la pausa per dinar, Noèlia Muriel, psicomotricista del CDIAP del Maresme va presentar la sessió de la tarda, encapçalada per la ponència ”Llenguatge i maduració emocional: com ho treballem en grup?” a càrrec de Jordi Artigue, psicòleg clínic, psicoterapeuta i psicoanalista així com professor en dos màsters de la Universitat de Barcelona i supervisor en centres de la xarxa assistencial pública. Seguidament, Ariadna Carreño i Gemma Maspons, psicòlogues del CDIAP del Maresme, van presentar casos pràctics sobre els avantatges del treball en grups d’infants i famílies als CDIAP.
La 22ª Jornada va finalitzar passats 2/4 de 5 de la tarda, amb la taula rodona on els ponents van poder resoldre els dubtes i qüestions dels assistents en relació al treball en grups. Des de l’organització de la jornada s’agraeix l’assistència i participació fidel a l’esdeveniment, així com un especial agraïment a tots els ponents per apropar els seus coneixements i experiències.

VEURE ÀLBUM DE FOTOS DE LA 22ª JORNADA CDIAP

VEURE NOTÍCIA A m1TV

3 respostes

Els comentaris estàn tancats.