CONVENI AMB L’AJUNTAMENT DE SANT ISCLE DE VALLALTA

• El municipi ha instal·lat 4 punts de recollida d’oli cuinat dins el nucli urbà per conscienciar la població
  • El servei serà realitzat per treballadors i treballadores amb discapacitat intel·lectual de la Fundació CEO del Maresme
  • Iniciatives com aquesta possibiliten la inserció al món laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual

L’ajuntament de Sant Iscle de Vallalta es suma als municipis del Maresme que tenen punts de recollida d’oli domèstic. Amb aquesta iniciativa l’ajuntament pretén apropar el servei a la ciutadania per motivar a més famílies a reciclar l’oli cuinat. Ara tenen 4 contenidors al nucli urbà i no tenen que desplaçar-se a la deixalleria per desfer-se d’aquest residu.

La Fundació CEO del Maresme compta amb una experiència de més de quatre anys en aquest servei, que està prestat per treballadors amb discapacitat intel·lectual. Iniciatives com aquesta possibiliten la inserció al món laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Actualment, ja són 9 municipis del Maresme que col·laboren amb la Fundació CEO del Maresme i que han instal·lat contenidors en llocs estratègics i públics perquè la ciutadania pugui portar el seu oli cuinat per reciclar-lo i convertir-lo en biodièsel. L’any 2016 la Fundació CEO del Maresme va recollir un total de 16 tones d’oli d’aquests 9 municipis del Maresme.

Cada vegada són més els municipis que prenen consciència de la importància de reciclar l’oli vegetal. S’ha demostrat que un litre d’oli  pot contaminar 1.000 litres d’aigua. A banda de la contaminació, implica augment de costos en els sistemes de canalització de les aigües, perquè l’oli tendeix a fixar-se a les parets i reduir el canal per on circula l’aigua. Les deposicions d’oli també ajuden a la proliferació de rates. Evitant llençar els olis per les canonades, estalviem molts recursos de manteniment i neteja d’aquestes i, alhora, augmentem els recursos bioenergètics.