Fundació el Maresme_ 1 de maig 2024_

1 de maig – La Fundació El Maresme se suma al sector i exigeix una millora de les condicions laborals del sector de la discapacitat

• La Fundació El Maresme, i tot el sector de la discapacitat intel·lectual, urgeix un pacte de país que reverteixi l’infrafinançament que pateixen les entitats per tal de poder assumir unes condicions laborals dignes per a les persones que hi treballen.
  • Actualment, el 43% dels i les professionals de la Fundació El Maresme cobren entre 1.150€ i 1.400€ mensuals per jornada complerta, una dada que preocupa molt a l’Entitat.
  • La bretxa salarial entre professionals de la discapacitat intel·lectual i altres sectors, per dur a terme les mateixes tasques, supera el 30%.

La Fundació el Maresme, entitat membre de Dincat, s’uneix al clam de la patronal del sector de la discapacitat intel·lectual per reclamar a l’Administració la millora en les condicions laborals de les persones professionals del sector, especialment en el marc del Dia Internacional de la Persona Treballadora. Fa anys que s’exigeix que s’ajusti de forma urgent el finançament de les entitats que presten serveis d’atenció al col·lectiu per tal de poder assumir unes condicions laborals dignes pels seus treballadors i treballadores, a l’alçada del seu compromís i professionalitat.

El sector demana un increment dels mòduls d’un mínim del 30%. A dia d’avui, la diferència salarial entre professionals d’una entitat que presta serveis socials i professionals d’àmbits de la Salut o l’Educació és, en molts casos, de més del 30% per dur a terme les mateixes tasques. Es tracta d’una enorme bretxa salarial, del tot injustificable si tenim en compte que parlem dels mateixos perfils professionals i les mateixes tasques a desenvolupar.

La Fundació el Maresme, juntament amb Dincat, insta a un increment immediat dels mòduls i tarifes dels serveis de la Cartera de Serveis Socials en un 30% com a mínim, així com a un compromís plurianual dels agents polítics per assegurar la sostenibilitat i la dignificació del sector.

La Fundació el Maresme alerta que gairebé el 43% dels i les professionals cobren entre 1.150€ i 1.400€ mensuals per jornada complerta. Això posa de manifest una realitat alarmant que requereix accions immediates per garantir la dignitat laboral de totes les persones treballadores, incloent-hi aquelles que ofereixen suport a persones amb discapacitat intel·lectual. És hora d’actuar! Les entitats socials i els seus equips professionals no poden continuar suportant aquesta situació insostenible. És fonamental dignificar la feina de les persones treballadores del sector de la discapacitat intel·lectual, que dediquen les seves vides a acompanyar a les persones vulnerables”, destaca Albert Vidal, director gerent de la Fundació el Maresme.

El compromís de la Fundació el Maresme. Preocupada per la situació, l’any 2022 la Fundació el Maresme va crear una Comissió  de Millora Retributiva, amb l’objectiu de treballar per una millora salarial sobre de conveni. Amb criteri d’urgència social i fora de pressupost, l’octubre de 2022 es va retribuir a les franges salarials més baixes de l’entitat amb una paga extraordinària amb criteri d’urgència social i fora de pressupost. Actualment, l’Entitat segueix treballant en aquesta comissió per poder donar una mínima resposta a situacions d’urgència social de les persones professionals.

El compromís de la Fundació El Maresme va més enllà, tal i com es reflexa en dos dels cinc eixos del Marc Estratègic 2028: Cura i benestar de les persones treballadores, i Incidència i sensibilització en l’àmbit de polítiques socials que reverteixin en millores salarials de les persones treballadores.