Mataró acull un dels 15 Campus d’Estiu ‘UniDiversidad’ per a joves amb discapacitat intel·lectual en situació d’atur, iniciativa pionera a nivell estatal i català

• La Fundació El Maresme lidera l’organització del Campus d’Estiu mataroní “i-Talent+”, amb la col·laboració del TecnoCampus i de l’Associació Entramat, i el finançament de la Fundación ONCE i el Fons Social Europeu.
  • A partir d’avui, 1 de setembre, 30 joves d’entre 18 i 30 anys gaudiran durant 10 dies d’un espai de convivència i formació inclusiva per millorar la seva autonomia i augmentar les oportunitats laborals.

Dia històric a Mataró i la comarca del Maresme amb la inauguració, avui, del primer Campus Universitari d’Estiu “i-Talent+”, un dels 15 Campus d’Estiu del programa UniDiversidad de la Fundación ONCE finançades pel Fons Social Europeu que s’organitzen per primera vegada arreu de l’Estat. Hi col·laboren un total 22 universitats i 22 entitats del tercer sector. Aquesta primera edició suposa un pas ferm cap a la inclusió i la promoció de l’autonomia i les oportunitats d’inserció laboral d’aquest col·lectiu vulnerable, servint com a exemple i precedent per a futuribles accions socials transformadores.

La Fundació El Maresme lidera l’organització del campus mataroní, amb la col·laboració a nivell acadèmic de la Càtedra d’Economia Social del TecnoCampus i el suport del  HUB4T, així com de l’Associació Entramat, que col·labora en el projecte d’oci i especialment en l’acompanyament de les persones participants. El campus mataroní beneficiarà a 30 joves d’entre 18 i 30 anys amb discapacitat intel·lectual, del desenvolupament i/o de l’espectre autista en situació d’atur inscrites al Sistema Nacional de Garantia Juvenil i un total de 570 joves a nivell estatal.

El Campus d’Estiu i-Talent+, una experiència lúdica i formativa que complementa el curs anual d’especialitat universitària i-Talent. L’objectiu fonamental d’aquests primers campus és proporcionar una experiència enriquidora i educativa durant una estada de 10 dies en una casa de colònies ubicada al Maresme. La trentena de persones participants del programa gaudiran d’activitats esportives, culturals i de lleure mentre treballen habilitats socials i competencials per millorar la seva autonomia i, alhora, incrementar les oportunitats laborals.

Mataró, experta en formació universitària inclusiva.  La Fundació El Maresme i el Tecnocampus fa anys que col·laboren en la promoció d’oportunitats per a persones joves amb discapacitat intel·lectual. Ho fan a través de l’ “i-Talent, Curs d’Especialització per a la Inclusivitat, la Innovació i la Inserció sociolaboral”, que aquest mes de setembre arribarà a la seva tercera edició. Aquesta experiència formativa ha estat el fonament que ha permès el desenvolupament d’un campus d’estiu d’aquestes característiques a la ciutat Mataró.

L’acte inaugural del Campus d’Estiu i-Talent+ s’ha obert amb un espectacle distès de Pep Plaza i una dinàmica interactiva amb el públic de la mà de la Fundació el Maresme. També ha comptat amb la presència i intervencions del Sr. Ismael Hernández, coordinador de la Càtedra d’Economia Social del TecnoCampus, del Sr. Albert Vidal, director gerent de la Fundació el Maresme, de la Sra. Silvia Lucia Duarte, cap de direcció d’universitats de la Fundación ONCE de Madrid, així com del Sr. Josep Lluís Checa, director general del TecnoCampus, qui ha tancat l’acte.