Fashmob Jo soc com tu 2023

Més de 7.000 persones passen pel Parc Central Vell durant les 16 h de programació del 10è Aniversari de les Dissantes

• Èxit de convocatòria! El Parc Central Vell, escenari també de les primeres Dissantes, es va omplir a vessar de milers de persones compromeses amb la inclusió i la diversitat.
  • Famílies senceres es rendeixen a les activitats de matí, atretes pel vermut solidari i els Jocs Gegants d’en Santi, que enguany ofereixen una doble sessió de pedagogia i entreteniment. L’Espai per a menuts i menudes, que ofereix estimulació sensorial i cognitiva fina, es consolida com un imprescindible i Ssstrepits dinamitza la sessió de jocs de la tarda enamorant el públic amb el seu espectacle de percussió inclusiva.
  • S’assoleix un repte únic a la Festa d’Aniversari d’en Santi: tota la ciutadania entrega a la icona de la diversitat un puzle de 10.000 peces com a regal per als seus 10 anys de camí. En Santi també fa el seu: regala tres premis entre totes les persones participants: una Nit amb esmorzar a l’Hotel Atenea, un menú de migdia al Bar del Cafè Nou i un lot de productes Santi. Els números guanyadors, aquí
  • Entre 4.500 i 5.000 persones creen una marea blava a la Flashmob del Jo Soc Com Tu 2023, el moment més àlgid de les Dissantes Familiars. Com sempre, amb una coreografia amb llengua de signes creada per Dans InVitro i enguany sota els ritmes jamaicans dels Boom Boom Fighters & Cookahp P.
  • Sabana, Boom Boom Fighters & Cookah P., Pony Pisador i Angangas protagonitzen la Nit de Concerts d’aquestes Dissantes. Els Boom Boom Fighters & Cookah P. encerten tancant el seu espectacle repetint el Jo Soc Com Tu sobre l’escenari i no deceven els dos plats forts de la Nit de Concerts, Pony Pisador i Angangas, que enlluernen el públic en la gran Festa de la disCapacitat, organitzada per la Fundació el Maresme en el marc de Les Santes de Mataró.
  • Centenars de persones deixen la seva empremta a l’Exposició “10 Anys de Dissantes”, compartint records, aprenentatges i sentiments amb una fita clara: la inclusió i el respecte a la diversitat.
  • Aquestes desenes Dissantes també passaran a la història per assolir un rècord a nivell de voluntariat, abocant-s’hi 300 persones, el gran pilar de la seva organització.
  • També són les Dissantes amb més comunicació accessible: des del mapa d’ubicació, als diferents cartells d’informació, les barres i les carpes dels jocs d’en Santi. Tot l’espai ha facilitat la informació a través d’icones i pictogrames, eines d’accessibilitat cognitiva que creen un llenguatge visual que permet la comprensió a aquelles persones que ho necessiten.
  • El Sopar d’en Santi torna a oferir una proposta gastronòmica variada amb els Food trucks d’Acid Bar, la Creperia Les Creps Bretones, la pizzeria Aruna, la Brasa i Oh Mamma.
  • Empreses que han fet possible les Dissantes 2023: Mataró Parc reedita el patrocini de les samarretes i el NeM s’estrena amb la polsera. Altres empreses patrocinadores: Carrés Costa, Codorniu, Cruxent Edelma, Datum informàtica, El Garden de l’Hort, El Monocle, Espinaler, Estrella, Innaccés, Dans Invitro, L’hort d’en Dídac, Mylva, Portes i Automatismes Enric, Reg Drip, Renault, Rivas i Coll, Roy, Urbenia, Ambisist, Assolim, Automàtics Aranda, Automòvils Alejandro, Cajamar.
  • També esdeven claus les botigues de la ciutat que s’han sumat com a punt de venda dels productes Dissantes durant les setmanes prèvies a la Festa: Decorstyl, Pinmat, Cobertis, Trànsit, Naos, alemany, Triangle, by Tricia, Momo, Vidres Mascarell, Farmarcia Juliana Plana Borras, Emmmi, Lluna Barcelona, El món de l’esquitx i Modas Chiki.

Espectacular acollida, la que ha tingut aquesta desena edició de les Dissantes, que ha tornat al Parc Central Vell arrencant per primer cop al matí, pujant de 12 a 16 les hores totals de programació en el marc de la Festa Major de Mataró. La variada i completa programació de les Dissantes, pensada per fer gaudir a tots els públics, continua guanyant adeptes, i tot gràcies al seu tarannà divers i inclusiu, a les 7 hores de concerts solidaris d’assistència gratuïta, i al multitudinari ball del Jo soc com tu, frase emblema de l’Entitat.

La gran festa de la disCapacitat és un esdeveniment lúdic i festiu d’assistència gratuïta, però que suposa un elevat cost organitzatiu per a la nostra Entitat. Gràcies a la solidaritat i compromís social de moltes empreses del territori, la Fundació el Maresme redueix aquesta despesa i aconsegueix reeditar-la any rere any.

La Fundació el Maresme ja està pensant en la pròxima edició del 2024!

Entra aquí per veure el recull de fotografies, el vídeoclip i molt més!