Telenotícies inclusiu_tv3_Fundació el maresme

Persones ateses a la Fundació el Maresme participen en el primer Telenotícies Inclusiu a nivell mundial

• En Francesc Urgell i la Cristina Sánchez, persones ateses a la Fundació el Maresme, són 2 de les 12 persones amb discapacitat intel·lectual que han participat en el procés creació i edició dels continguts del TN Vespre de TV3, dedicat al Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.
  • Aquesta ha estat l’activitat estrella en el marc d’aquest Dia Internacional, una iniciativa innovadora impulsada per Dincat i TV3

Ha estat l’acte en xarxa més significatiu d’aquest 3 de desembre: l’emissió del primer informatiu televisiu fet per amb i des de la mirada de les persones amb discapacitat intel·lectual. Una iniciativa pionera a nivell mundial impulsada per Dincat i TV3 en la qual han participat 12 persones amb discapacitat de diferents entitats del sector, entre elles 2 de la Fundació el Maresme.

Totes elles han fet d’editores convidades, és a dir, han participat en tant en la selecció de la temàtica dels reportatges com en els rodatges, entrevistes i supervisió de la feina dels periodistes de l’informatiu.

La Fundació El Maresme ha estat notícia amb un reportatge sobre les llistes d’espera i la manca de recursos en els serveis d’acolliment residencial . La Fundació Aspros (Lleida), Fundalis (Tarragona), AcidH (Barcelona), la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (ACELL) i Fundació MAP (Ripoll) han estat altres de les entitat participants.

Telenotícies inclusiu_tv3_Fundació el maresme