EL TDAH A LA 23A JORNADA CDIAP

El Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH) és un tema força mediàtic i recorrent en els últims anys, provocant confusions i preocupant a famílies d’infants d’edats molt primerenques pels senyals que observen d’una mala anomenada hiperactivitat. Així doncs, davant d’aquesta situació, el Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) del Maresme ha decidit abordar el tema a l’edició de la 23a Jornada que anualment organitza, celebrada el dilluns 18 d’abril a l’Auditori del Tecnocampus de Mataró i que ha comptat amb l’assistència de 300 professionals de la petita infància.

La jornada s’ha iniciat amb la benvinguda i presentació de Neus Ponsarnau, directora tècnica de la Fundació el Maresme. Tot seguit, Mercè Mabres, psicòloga del CSMIJ de la Fundació Eulàlia Torres de Beà ha presentat la “Visió holística del TDAH” i Mireia Escardíbul, psicòloga del CDIAP de la mateixa Fundació ha exposat un cas clínic per exemplificar els signes d’alerta i les dinàmiques familiars en la gènesi del TDAH en petita infància. Després d’una pausa-cafè servit pels nois i noies del Servei Ocupacional d’Inserció de la Fundació el Maresme, Kati Garcia i Eugenia Rigau, neuropsicòlogues del servei privat CNIM de Mataró han explicat el TDAH abordant tots els conceptes des de la teoria però d’una manera molt dinàmica i amena. Finalment, el matí s’ha tancat amb una taula rodona amb les ponents per resoldre dubtes i compartir inquietuds dels assistents. A la tarda, Noelia Muriel i Marta Galván, psicomotrista i neuropediatra respectivament del CDIAP del Maresme, han presentat diagnòstics i casos clínics. Per acabar, s’ha donat pas a una segona taula rodona juntament amb Anna Fenollar, logopeda i mestra d’Educació Especial i d’Infantil a l’Escola del Mar de Vilassar i Cristina Herrera, pediatra de l’ABS Cirera-Molins, moderada per Ariadna Carreño, psicòloga del CDIAP del Maresme.

Des de les ponències de les expertes en cada àmbit s’ha pogut aprofundir i clarificar conceptes i orientacions al voltant d’aquest trastorn opinant que sovint “no podem negar que hi ha dificultats però tampoc cal obsessionar-se en trobar més del que hi ha”, evidenciant la importància de tractar el TDAH en la seva justa mesura.

23a Jornada CDIAP

(Clica per accedir a l’àlbum fotogràfic de la jornada)

6 respostes

Els comentaris estàn tancats.