Arborètum Cabrils

VISITA A “L’ARBORÈTUM” DE CABRILS

El passat dimecres dia 18 de març, els diferents grups del suport Extens 1 d’STO de la Fundació Maresme vàrem anar de visita a “l’Arborètum” de Cabrils, segons els seus responsables, “un museu únic a la Península i dels pocs que hi ha a Europa”. De forma molt vivencial, el museu mostra quines són les diferents espècies d’arbres i els hàbitats naturals que hi ha a casa nostra, des dels hàbitats muntanyosos més litorals fins als d’alta muntanya, i tot això en uns terrenys de, ni més ni menys, 45.000m2. a Cabrils!

La visita a aquest espai és preciosa, divertida, instructiva, entretinguda i súper enriquidora, i tot gràcies als dos magnífics guies que ens van guiar per tot el recorregut, en Xavier i en Marçal, dos apassionats de la muntanya que gràcies a l’amor i el coneixement del medi et transmeten tot el seu saber i coneixement amb grans dosis d’humor i desplegant tot el seu imaginari per tal d’arribar al màxim al seu interlocutor.

I nosaltres, els interlocutors, tal com ratetes darrera en Hamelín, només vàrem poder estar pendents de tot allò que ens explicaven, de tot allò que sentíem, i intervenir en tot allò que calgués. Interactuant amb en Xavi i en Marçal, amb tot el que els sentits i el medi natural allà present ens oferia.

Els nois i noies s’ho van passar d’allò més bé. Van ser prop de dues hores d’aquelles que et passen volant a tu i a tots els que érem allà. Un temps fugaç on comproves que la muntanya és un bon lloc no només per passar-hi l’estona i passejar, sinó per prendre contacte i aprendre de cada pam i de cada racó amb els cinc sentits. En aquesta iniciació ja ens van acompanyar en Xavier i en Marçal… i com de bé ens van acompanyar!

Una vegada més, gràcies per l’acolliment i per fer-nos sentir tan especials i privilegiats en aquest camí de descoberta. Continueu fent el que feu tal i com ho feu. Nosaltres sempre estarem allà encantats per acompanyar-vos.

MIREU LA NOTÍCIA I FOTOS QUE ELLS VAN PENJAR AL SEU BLOG!