CICLE DE CINEMA A LA FRESCA

Amb motiu del 50è aniversari de l’entitat, la Fundació el Maresme va programar un Cicle de Cinema a la Fresca els dies 9, 16 i 23 de setembre, amb la voluntat d’apropar a a la ciutadania alguns films relacionats amb la diversitat funcional.

A la primera sessió gairebé un centenar de persones van gaudir de la projecció de la comèdia espanyola “Requisitos para ser una persona normal“, dirigida per Leticia Dolera. Aprofitant que en aquesta pel·lícula hi actua en Jordi Llodrà, un usuari del Servei Ocupacional d’Inserció de la Fundació, es va obrir un torn de col·loqui per tal que ell pogués explicar en primera persona la vivència de participar en un projecte audiovisual de grans dimensions.

Una setmana després a dos quarts de deu de la nit, la Plaça de la Muralla de Mataró es tornava a omplir per compartir a la fresca la projecció d'”Elling“, un film noruec dirigit per Petter Naess en el qual es visualitzaven els obstacles que viuen els autogestors en una societat tan complexa. En aquesta sessió, el col·loqui va ser presentat per usuaris i professionals del Servei d’Habitatges de la Fundació el Maresme.

Per últim, el passat divendres 23 de setembre s’havia de tancar el  Cicle amb la projecció del film documental “María y yo“, basat en la història de Miguel Gallardo, amb la presència de Neus Ponsarnau, directora tècnica de l’entitat i Anabel Ortiz, presidenta de l’Associació Autisme Mataró, per dinamitzar el col·loqui. Des de l’organització s’esperava aquesta sessió amb moltes ganes per fer un tancament del cicle però tot i les grans expectatives de la pel·lícula i el debat, les condicions meteorològiques adverses van provocar la cancel·lació de l’esdeveniment.

No obstant això, la valoració d’aquest Cicle és molt positiva com a acte cultural i de visualització, que ha permès compartir amb tota la ciutat un acte més de la celebració dels 50 anys de trajectòria!

4 respostes

Els comentaris estàn tancats.