PRESENTACIÓ DEL MARC ESTRATÈGIC 2022 DE L’ENTITAT DAVANT D’UN AUDITORI DE MÉS DE 300 PERSONES

Ahir, dijous, 18 d’octubre, la Fundació el Maresme va organitzar una acte de presentació a l’Auditori del Tecnocampus per donar a conèixer el resultat del procés d’elaboració del Marc Estratègic 2018-2022 desenvolupat per l’entitat i que té com a lema “Junts construïm futur”. L’acte va esdevenir tot un èxit de participació i d’assistència, ja que va comptar amb un aforament de més de 300 persones, entre persones ateses, familiars, treballadors i entitats col·laboradores.

La presentació va anar a càrrec del president de la Fundació, el Sr. Josep Morgades, així com del director general de l’entitat, el Sr. Albert Vidal, i la Sra. Ariadna Manent, membre de l’equip de direcció i responsable del lideratge del procés d’elaboració del Marc Estratègic.

L’acte també va comptar amb la intervenció del Sr. Jordi Via, soci d’ARC i excomissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària de l’Ajuntament de Barcelona, i la participació de la Sra. Montse Palet, consultora estratègica i una de les ponents de les tres xerrades inspiradores realitzades durant el procés d’elaboració del Marc. El Sr. Joan Segarra, president de La Confederació i també persona inspiradora de l’entitat en aquest full de ruta, va causar baixa degut a un imprevist d’última hora. La clausura de l’acte la va realitzar el Sr. Francesc Iglesies, secretari general d’Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Durant la presentació es va projectar un vídeo-resum del procés d’elaboració i resultats del Marc Estratègic 2022 de la mà de l’associació Alba:

portada llibret marc estratègic 2022Què és un marc estratègic. És el full de ruta que determina els objectius prioritaris de l’entitat durant els propers anys d’acord amb la seva missió i valors. En els darrers anys, la Fundació el Maresme ha fet un esforç significatiu per donar resposta a diferents reptes i aprofundir en la consolidació del seu projecte com a entitat d’economia social i solidària arrelada a la comarca. Fruit d’aquest procés transformador, la direcció ha impulsat la construcció d’un marc estratègic que ha permès detectar les peces claus que són determinants per a l’entitat i per a les persones, i que orienta el futur de la Fundació en els propers quatre anys.

Com s’ha fet. Aquest full de ruta és el resultat de 10 mesos de treball i reflexió compartida de les inquietuds, propostes i necessitats de totes les veus de l’entitat: patronat, persones ateses, professionals, famílies, comitè d’empresa i entitats col·laboradores. Ha comptat amb la participació de més de 500 persones i ha estat coordinat per un equip motor format per 7 persones de les diferents àrees de l’entitat.

Visió 2022: La Fundació el Maresme ha establert una nova visió, eixos i objectius estratègics per construir conjuntament un futur millor per les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies:

1. Acompanyament de les persones amb especials dificultats en tot el seu itinerari de vida.
  2. Obertura a la comunitat amb un model d’inclusió que doni més visibilitat i reconeixement social al col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual.
  3. La persona atesa estarà al centre de la Fundació i es promourà el benestar, l’acompanyament i la participació activa de les persones del seu entorn.
  4. Inversió en coneixement i capital humà per esdevenir una Fundació emprenedora i atendre les noves necessitats emergents
  5. Continuïtat en l’aposta pel model d’economia social contribuint a la transformació de la societat.
  6. Fundació arrelada i compromesa amb el Maresme.

Podeu llegir el document resum del Marc Estratègic 2022 clicant aquí .