Programa d’activitats pel Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

Ja tenim a tocar una de les dates més assenyalades del nostre calendari: el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

Com sempre, la Fundació El Maresme ens hi aboquem participant i organitzant tot un ventall d’activitats sensibilitzadores. Us compartim el programa complet d’activitats:

• Dijous 30 de novembre de 2023

• De 15 h a 18 h. Parc Central de Mataró (Plaça Espanya): La Fundació El Maresme i els Jocs Gegants d’en Santi serem presents a la Jornada “Tot és possible. Canviem la mirada”, organitzada pel Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró i la Taula d’Accessibilitat de Mataró, de la qual en som agent actiu. L’Acte inclourà tallers i activitats esportives i lúdiques per a tots els públics. Durant el matí també es faran activitats, però adreçades a la comunitat educativa.
    • A les 21 h, a TV Mataró: L’espai cultural del magazine “Mataró al Dia” entrevistarà en directe al Sergi Galera, gestor i dinamitzador cultural de la Fundació el Maresme, i a la Maria Morera, persona atesa al servei d’atenció diürna de l’Entitat, sobre la Nit de Gala 2023.

• Dissabte 2 de desembre de 2023:
    • De 10 h a 13 h, Plaça Picasso de Vilassar de Mar: Participació a la Festa de l’Associació de Persones d’Altres Capacitats (APAC) amb els Jocs Gegants d’en Santi.
    • A les 20 h, al Teatre Monumental de Mataró: Nit de Gala 2023 de la Fundació El Maresme, amb l’espectacle “El museu de les emocions”, protagonitzat per persones ateses als diferents serveis d’atenció diürna de l’Entitat i amb la col·laboració d’alumnat d’integració social de l’Institut Maremar El Masnou, l’Escola Municipal de Musica de Mataró, l’Aula de Teatrei la companyia de dansa Crea Dance.
  • Diumenge 3 de desembre de 2023:
    • A les 7 h del matí, a la Riera de Mataró: penjada de globus amb missatges sensibilitzadors, amb el lema “Gràcies per fer-nos visibles”.
    • De 10 h a 20 h, a la cantonada Sant Sebastià de Mataró (cruïlla del C/ Barcelona amb la Plaça Santa Anna): paradeta d’artesania nadalenca, calendaris solidaris i torró d’en Santi.
    • De 10:30 h a 14:30 h, Parc de Vallmora d’El Masnou: l’Ajuntament del Masnou organitza una “Caminada per l’accessibilitat” de 2 km (amb tret de sortida a les 11 h al Passeig de Prat de la Riba, 1) i una fira solidària “Fora estocs al Vallmora”, a càrrec de la Fundació Molí d’en Puigvert. La Fundació El Maresme, membre de la Taula d’Accessibilitat del municipi, serà una de les Entitats presents a la zona de taules informatives.
    • A les 12 h, a la Cantonada Sant Sebastià de Mataró (cruïlla del C/ Barcelona amb la Plaça Santa Anna): Lectura del Manifest
    • A les 12h, periodisme inclusiu al Telenotícies Vespre de TV3: l’activitat sorpresa i innovadora d’enguany! El Telenotícies Vespre estarà coeditat i copresentat per persones amb discapacitat intel·lectual, sent la Fundació El Maresme una de les entitats partícips. Es tracta d’una iniciativa de TV3 amb la col·laboració de Dincat, que inclourà 6 reportatges decidits i treballats amb el nostre col·lectiu. La Fundació El Maresme serà notícia amb un reportatge sobre la vida independent, que tindrà com a testimonis una família del centre ocupacional Pere Parera i una persona atesa al Servei d’Envelliment Actiu Comunitari. A més, dues persones ateses participen tant en la creació d’aquest reportatge com en la definició de l’escaleta de notícies del programa.